بابک انصاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود 70 درصد فیلمنامه تله فیلم ' تو می مانی ' واقعیت زندگی شهید امینی بوده و این مهم، شخصیت پردازی در فیلم را تسهیل کرده است.
وی اضافه کرد: عوامل این تله فیلم 2 مصاحبه تصویری کوتاه یک دقیقه ای درباره شهید امینی در اختیارم گذاشتند تا شخصیت پردازی این شهید با دقت بیشتر انجام شود.
وی با اشاره به اینکه گریم نمای بیرونی کاراکتر یکی از راه های مکمل برای باورپذیرکردن یک نقش است، ادامه داد: گریمور این فیلم تلویزیونی با توجه ویژه تلاش خیلی خوبی برای شبیه کردن ظاهرم به عنوان نقش شهید امینی کرده است.
بازیگر نقش شهید مهدی امینی با اشاره به اینکه فیلم ' تو می مانی' اولین تجربه همکاری وی با صدا و سیمای آذربایجان غربی است، بیان کرد: این سومین همکاری من در زمینه دفاع مقدس با حمید بهمنی، کارگردان این اثر است.
انصاری افزود: تمام جنبه های زندگی این شهید را به دلیل وقت محدود این فیلم تلویزیونی نمی توان نمایش داد و بر این اساس گزیده و برجسته ترین رویدادهای زندگی وی در این اثر به نمایش درمی آید.
وی با تاکید بر اینکه برای تمام تلاشگران امنیت کشور احساس دین می کند، بیان کرد: شهدای جنگ تحمیلی انسان های نابی بودند زیرا بدون هیچ چشمداشتی جان خود را به عنوان باارزش ترین سرمایه دنیوی در راه وطن بر طبق اخلاص گذاشتند تا امنیت کامل در این سرزمین برقرار شود.
وی افزود: اگر ترسیم راه شهدا و تاثیرگذاری به اقشار مختلف مردم برای ما مهم است، باید بدانیم تولید چنین آثاری با بودجه کم و حمایت مالی ضعیف سطح کیفی آنها را پایین می آورد.
انصاری با اشاره به بیت ' فرزند هنرباش نه فرزند پدر، فرزند هنر زنده کند نام پدر را ' گفت: موفقیت های صاحبان هنر را در طول تاریخ هیچگاه صاحبان قدرت کسب نکرده اند.
وی افزود: اگر بودجه های کلان که در بسیاری از موارد برای اقدام های فرهنگی مختلف با تاثیرگذاری محدود صرف می شود به هنر اختصاص یابد، در یک برهه زمانی چند ساله شاهد جهشی فرهنگی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه تولید آثار سینمایی به صورت گروهی انجام می شود و تامین مخارج عوامل اجرایی گروه هزینه بر است، گفت: اگر هنرمند برای رفع دغدغه های زندگی خود سراغ مشاغل دیگر به غیر از هنر برود، در ایفای نقش خود موفقیت و تاثیرگذاری کمتری خواهد داشت.
وی با اشاره به سختی های نقش آفرینی در یک فیلم گفت: صاحبان حرفه ها در همه مشاغل از جسم و روح خود برای کارآفرینی و خدمت در آن شاخه استفاده می کنند اما در دنیای بازیگری هنرمند از جسم و روح خود سوء استفاده می کند تا نتیجه بخش باشد.
به گزارش ایرنا بابک انصاری متولد 1366 در آمل است و فیلم سینمایی ' شهر زیبا ' به کارگردانی اصغر فرهادی اولین و مهم ترین اثر وی در دنیای سینما به شمار می رود.
این هنرمند در فیلم های سینمایی ' یک کیلو و بیست و یک گرم' ، 'ماجان '، ' شنل'، 'رؤیای خیس'، 'نوک برج'، 'شهر زیبا'، 'تونل'، 'کریستال'، 'آن سوی پرچین'، 'یکی از میان ما' و ' شب واقعه' هنرنمایی کرده و در سریال 'قفسی برای پرواز' با موضوع دفاع مقدس به ایفای نقش پرداخته است.
بازی در تله فیلم های 'آب و آئینه'، 'نشانی از نیل' و 'نسیم شمال، باد جنوب'، سریال 'رخصت' و فیلم های تلویزیونی 'پرواز در حباب'،' سایه سلطان' و 'بچه های خیابان' در کارنامه هنری این بازیگر سینما و تلویزیون به چشم می خورد.
به گزارش ایرنا تله فیلم شهید مهدی امینی با داستان یک عشق مربوط به راوی این فیلم که دوست شهید امینی است، شروع می شود؛ تعلیق فیلم بر روی این قسمت فیلمنامه است و پیگیری این داستان مخاطب را به صورت غیرمستقیم با شخصیت شهید امینی آشنا می کند.
داود غفاری آذر تهیه کنندگی و حمید بهمنی کارگردانی فیلم تلویزیونی 'تو می مانی' در ارومیه را بر عهده دارند و چند بازیگر غیربومی همچون 'بابک انصاری'، 'امیرمحمد زند' و 'سوگل طهماسبی' و همچنین بازیگران بومی چون 'مرتضی نورپور'، 'سامان حسن‌زاده'، 'بابک لطفی'، 'الهام حیدریان' و 'هرمینه بارسنجی' در این تله فیلم هنرنمایی کرده اند.
بهمن ولی پور طراح گریم، نادر خالدی صدابردار، علی گلبهاران دستیار اول و مدیر برنامه ریز، امین سیمین مرام طراح صحنه و لباس، بیژن رحمتی مدیر تصویربرداری و جلیل اسماعیل زاده مدیر تولید این تله فیلم است.
شهید مهدی امینی در سال 1332 در ارومیه به دنیا آمد و دوران دبستان و متوسطه را در ارومیه و تهران گذراند؛ وی پس از اتمام تحصیلات متوسطه در سال 1350 وارد دانشگاه علم و صنعت تهران شد و در سال 1356 در رشته مهندسی راه و ساختمان مراحل عالی تحصیل را به پایان رساند.
وی به عنوان سربازی جان برکف برای انجام هر مأموریتی در راه انقلاب پیشقدم بود و پیشاپیش همه در نبرد با محاربان پا به میدان نهاد و منطقه عمومی دارلک، گوگ تپه و مهاباد را از لوث وجود ضدانقلاب منحوس پاک کرد و سرانجام بعد از خدمات ارزنده در راه انقلاب در تاریخ 28 خرداد 1360 شمسی در این نبرد به همراه یاران باوفایش به فیض شهادت نائل شد.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.