استاندار آذربایجان غربی گفت: علم و اخلاق در آموزش و پرورش مستتر است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی قربانعلی سعادت در آئین بازگشایی مدارس استان که به صورت نمادین در دبیرستان شهید چمران ارومیه برگزار شد افزود: آموزش و پرورش محل توسعه علم و اخلاق حسنه در جامعه است پس باید رفتار، اخلاق و سلوک در این نهاد به شیوه فرهنگی باشد و نوجوانان و جوانان با فکر خلاقانه و سرشت پاک و بی‌آلایش در این نهاد پرورش یافته و آینده کشور را تضمین کنند.

وی با بیان اینکه تحولات فعلی موجود درکشور از طریق پشت میز نشینان همین مدارس به ثمر نشسته است اظهار کرد: تاثیر گذاران مملکت در اعصار مختلف با علم و آگاهی و اعتماد بنفس خود در راستای توسعه کشور در زمینه های مختلف گام برداشته اند.

سعادت ضمن تاکید بر اینکه معلمین، دانش اموزان را با اعتماد بنفس بالا تربیت کرده و تحویل جامعه دهند گفت: دانش آموزان نباید از ترس تنبیه درس بخوانند بلکه بواسطه مسئولیت و اینکه آینده سازان این مملکت هستند راغب به تحصیل باشند.

وی تصریح کرد: علم لازمه شروع هر کاری بوده و انسان بدون دانش نمی تواند در مسیر زندگی موفق عمل کند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نهضت های زیادی در طول تاریخ در برپا شده ولی بدلیل برخی خیانت ها به ثمر ننشسته است اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نهضتی بزرگ به همت جوانانی با اعتماد بنفس بالا و عزمی راسخ  که پیرو خط رهبری بودند رقم خورده وایران امروز  با تلاش های رزمندگان جان برکف طی 8 سال دفاع مقدس استوارمانده  و به  قدرت های بزرگ منطقه بدل شده است.

سعادت با اشاره به اینکه هیچ استانی در کشور به اندازه آذربایجان غربی شهیده زن تقدیم انقلاب نکرده است افزود: آذربایجان غربی 699 شهیده زن در راه آرمان های امام راحل و آزادی کشور تقدیم کرده است.

وی گفت: با وجود ناامنی ها و تنش های موجود در کشورهای همسایه ، با مجاهدتهای فرزندان دلیر انقلاب ، ایران امروز هم پای قدرتهای بزرگ دنیا در منطقه تاثیرگذار است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.