مدیر شرکت خدمات حمایتی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲میلیون تن نهاده کشاورزی برای سال زراعی جدید در استان تامین می شود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی  مقصود قربانی در همایش کشت پاییزه گندم که در جهادکشاورزی استان برگزار شد افزود: برای سال زراعی ۹۶- ۹۷) ۲میلیون و ۳۰۰ هزار تن نهاده کشاورزی در آدربایجان غربی تامین می شود.
وی با اشاره به سهم استان در تامین کود برای سال زراعی جدید افزود: ۹۷ هزار تن سهم آذربایجان غربی در تامین کود بوده که از این میزان ۷۰هزار تن اوره،۲۲هزارتن فسفاته و ۴هزارتن پتاسه است.
قربانی با بیان اینکه توزیع کود در استان از مرداد ماه سال جاری آغازشده است گفت: با توجه به سطح زیر کشت گندم در استان مشکلی از بابت کود در استان نداریم که درحال حاضر ۱۱هزارتن انواع کود در انبارهای شرکت خدماتی ذخیره داریم.
مدیر شرکت خدمات حمایتی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه هدف ما افزایش کارایی نهاده های کشاورزی است اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی جدید در بالابردن عملکرد نهاده های کشاورزی موثر است.
 وی تصریح کرد: بیش از ۳۰ تا ۵۰ درصد تغذیه مناسب خاک در افرایش عملکرد تولید موثر است و زارعین با انجام  ازمون خاک می توانند در افزایش تولید مزارع خود موثر واقع شوند.

قربانی  درخصوص سامانه ۱۵۵۹ شرکت خدماتی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: این سامانه با هدف کاهش هزینه های کشاورزان در خرید نهاده ها، کسب اطلاعات لازم زراعی و افزایش دقت در تصمیم گیری طراحی و راه اندازی شده است.
مدیر شرکت خدمات حمایتی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  گفت: یکی از این خدمات اطلاعات هواشناسی به کشاورزان و اعضاست که می توان با تکیه بر آنها در زمان حوادث طبیعی مانند سرما و یخبندان مانع نابودی محصولات شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.