اسمعیل کریم زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری 364 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی به کشت گندم آبی و دیم اختصاص داشته است.
وی بیان کرد: به دلیل عدم بارندگی های مناسب در فصل پاییز و پراکنش نا مناسب بارندگی ها در فصل بهار تولید گندم استان بیش از 500 هزار تن برآورد می شود که از این میزان در حدود 400 هزار تن تا کنون به عنوان گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان خریداری شده است .
وی با بیان اینکه سالانه 100 هزار تن گندم جهت بذرهای خود مصرفی کشاورزان مصرف می شود، ادامه داد: خرید محصول گندم استان با همکاری سازمان تعاون روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، 134 مرکز خرید دولتی، 107 مرکز مربوط به سازمان تعاون روستایی و 27 مرکز خرید مربوط به شرکت غله و خدمات بازرگانی انجام می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با وجود خسارت وارده به گندم کشت شده در سال زراعی جاری، این استان نسبت به استان های کرمانشاه، زنجان، آذربایجان شرقی و کردستان وضعیت بهتری در این محصول مهم دارد.
وی افزود: کشاورزان باید با تجهیز اراضی زراعی به سیستم های نوین آبیاری و افزایش ضریب مکانیزاسیون و اجرای کشاورزی حفاظتی و همچنین رعایت تاریخ کشت به موقع محصول در راستای افزایش بهره وری و راندمان تولید مزارع خود اهتمام داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در سال زراعی جاری(95-96) از کل 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان 94 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی به کشت گندم آبی و 268 هزار هکتار از اراضی به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.
قیمت خرید تضمینی گندم امسال از قرار هر کیلوگرم 13 هزار ریال اعلام شده است.
سالانه به طور میانگین بیش از چهار میلیون تن محصولات زراعی معادل 70 درصد از تولیدات بخش کشاورزی استان در زیر بخش زراعت تولید می شود که گندم بیشترین مقدار را به خود اختصاص داده است.
با آغاز فصل پاییز سال زراعی جدید نیز آغاز می شود.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.