قربانعلی سعادت روز سه شنبه در یادواره زنان شهیده ارومیه افزود: بانوان ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی نقش بسیار مهم در پشتیبانی از رزمندگان و جبهه های نبرد حق علیه باطل داشتند و توانستند رسالت زینبی خود را به بهترین نحو ایفا کنند.
وی ادامه داد: استقامت ملت ایران در برابر دشمنان، موجب یاس رژیم بعثی عراق شد و به همین علت آنان قاعده جنگ را زیر پا نهادند و اقدام به بمباران شهرهای کشور کردند که در این بخش نیز مردم زیادی به خاک و خون کشیده شدند.
وی بمباران شیمیایی سردشت را یکی از نمادهای استیصال رژیم بعثی عراق عنوان کرد و گفت: سعادت اظهار کرد: سردشت از مظلومترین شهرهای ایران اسلامی است که در اثر بمباران این شهر تعداد کثیری از مردم این شهرستان شهید شدند و تلفات آن هنوز ادامه دارد.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نقش استکبار جهانی در منطقه گفت: کشورهای غربی با ایجاد غده سرطانی اسراییل در منطقه در راستای نابودی انقلاب اسلامی برنامه ریزی کرده اند ولی هیچگاه به اهداف شوم خود نمی رسند.
به گزارش ایرنا، این یادواره با حضور جمع کثیری از خانواده شهدای ارومیه و با حضور مسئولان استانی به مدت یک روز برگزار شد؛ در این آیین علاوه بر برنامه های فرهنگی متنوع از خانواده های شهیده های شاخص شهرستان ارومیه با اهدای هدایایی تجلیل شد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای 12 هزار شهید گلگون کفن است که 699 نفر از این افراد را زنان شهیده تشکیل می دهند و از این تعداد 189 نفر متعلق به شهرستان ارومیه است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.