قربانعلی سعادت روز یکشنبه در چهارمین جلسه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و نشست هماهنگی اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: تاکنون ایثار و فداکاری های دوران دفاع مقدس در بخش های مختلف به خوبی تبیین نشده و باید گام های بلندتری در این راستا برداشته شود.
وی اضافه کرد: باید در آیین های هفته دفاع مقدس به ویژه مراسم مردمی رژه نیروهای مسلح به دنبال بیان جامع و کامل رسالت های شهدا و رزمندگان اسلام بود و اجازه نداد تا غفلت و فراموشی در این زمینه رخ دهد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: دقت در ثبت وقایع دوران دفاع مقدس در راستای جلوگیری از بحث تحریف در تدوین کتاب و تولید فیلم های مستند ضروری است زیرا در غیر این صورت اعتبار کتاب ها و فیلم ها ساقط می شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: باید نقش نیروهای مختلفی که در آزادسازی ها و نبرد علیه دشمنان حضور داشتند به بهترین وجه تبیین و شفاف سازی شود تا اجحافی در حق کسی صورت نگیرد.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص بزرگداشت ایثارگران بیان کرد: حفظ آثار معجزه آسای دوران دفاع مقدس به صورت مستند برای بازگویی به نسل های آینده نباید فراموش شود.
در این نشست اعضای کمیته های 6 گانه ستاد هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بیان گزارش عملکرد و برنامه های خود در این زمینه پرداختند.
به گزارش ایرنا هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه در کشور آغاز می شود و در این هفته متولیان امر مراسم و آیین هایی را در راستای گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و نیز شهدای جنگ تحمیلی اجرا می کنند.
آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس 12 هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.