به گزارش ایرنا رسول اصغرزاده شنبه شب در آئین افتتاحیه پنجمین جشنواره انگور ارومیه که همزمان با عید سعید غدیرخم در دهکده ساحلی چی چست این شهر برگزار شد، افزود: یکی از مهمترین وظایف مدیریت شهری، اجرای برنامه های فرهنگی است و در این راستا در طول سال برنامه های متعددی در سطح شهر ارومیه به اجرا در می آید.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه های اثرگذار که به طور مستمر در چند سال اخیر در سطح شهر ارومیه برگزار شده و مخاطبان بسیاری نیز داشته، جشنواره انگور است.
وی اظهار کرد: مدیریت شهری ارومیه در کنار ایجاد شادابی در بین مردم، رونق اقتصادی انگور تولیدی شهر ارومیه را نیز مدنظر دارد و با همراهی نهادهای مسئول این امر را با برگزاری جشنواره پرمخاطب دنبال می کند.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: همزمانی برگزاری جشنواره انگور در سال جاری با عید سعید غدیرخم را باید به فال نیک بگیریم.
به گزارش ایرنا، جشنواره انگور ارومیه که به طور غیررسمی از روز پنجشنبه، 16 شهریور 1396 آغاز شده بود، تا پنجشنبه هفته جاری/ 24 شهریور/ ادامه می یابد.
آئین افتتاحیه جشنواره انگور ارومیه قرار بود در روز آغاز به کار این جشنواره برگزار شود اما به دلیل بروز تندباد شدید در این شهرستان، این برنامه نیز به تعویق افتاد.
در کنار برپایی غرفه های ویژه در خصوص انگور، بخش های جنبی این جشنواره نیز برگزار می شود که مسابقه شستن پای پدران توسط فرزندان، تجلیل از خانواده معظم شهدا و جانبازان، جشنواره بادبادک ها، جنگ شادی با اجرای مسابقات، تئاتر محلی و آوازخوانی هنرمندان محلی و جشنواره غذا با استفاده از انگور از جمله آنهاست.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.