استاندار آذربایجان غربی گفت: سرانه درآمد مردم استان 60 درصد سرانه درآمد کشوری است.
به گزارش  ایسنا منطقه آذربایجان غربی قربانعلی سعادت در مراسم تجلیل از 300حامی و خیر نیکوکار استان گفت: بیشتر درآمد مردم استان از کشاورزی و نهاده های دامی است و با توجه به اینکه فرآورده های دامی و محصولات کشاورزی ارزش افزوده کمی دارند سرانه درآمد مردم استان 60درصد سرانه درآمد کشوری است.
سعادت به سفر گروهی از سرمایه گذاران کمیته امداد به استان نیز اشاره کرد و گفت: انتظار می رود که با اعمال حمایت های لازم از این سرمایه گذاران که اقداماتی را نیز در شهرستان ماکو انجام داده اند هم زمینه فراهم آوردن اشتغال برای خانواده های تحت پوشش در آن منطقه را فراهم آورند و هم با درآمد حاصل از تولید در آن مجموعه میتوان به خانواده های کمیته امداد کمک کرد.
سعادت با اشاره به این مطلب که آذبایجان غربی به بسیاری بازاهای مصرف نزدیک هست گفت: در صورت حمایت از سرمایه گذاران و بخش تولید امکان صادرات نیز برای استان فراهم است.
وی  با اشاره به اعتماد مردم به کمیته امداد، آن را موفقیت بزرگی برای این نهاد دانست و از اقدامات و فعالیت های کمیته امداد در راستای محرومیت زدایی چه در استان و چه در سطح کشور قدردانی کرد.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز درادامه این همایش گفت: مسئله زکات از اعمال شاخص در دین اسلام است.
وی زکات را از اعمال شاخص در دین اسلام عنوان کرد و افزود: این موضوع که نماز و زکات در قرآن کریم در کنار هم ذکر شده اند نشانگر اهمیت زکات از منظر اسلام است.
حجت الاسلام قریشی با اشاره به سیره عملی معصومین گفت: ائمه اطهار(ع) نه تنها همواره مردم را بر رسیدگی به امور نیازمندان توصیه میکردند خودشان نیز با دست خود به فقرا رسیدگی می کردند.
 وی ادامه داد: این توفیق بزرگی است که انسان بتواند به وسیله انفاق مال خود قلب نیازمندی را شاد کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.