انور حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با آغاز فصل کشت کلزا در اشنویه پیش بینی می شود حدود 750 تن کلزا از این اراضی برداشت شود‌.
وی با بیان اینکه سال زراعی گذشته 72 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت کلزا رفته بود، ادامه داد: سال گذشته به علت سرمازدگی و خسارت های وارده به زمین های کشاورزی تحت کشت کلزای شهرستان، در نهایت 50 تن کلزا از 18 هکتار زمین برداشت شد.
وی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی کشت کلزا در اشنویه، از توزیع 200 کیلو بذر کلزا بین کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: بذر هیبریدی با قیمت 27 هزار تومان از طریق مراکز کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
وی با اشاره به سیاست های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی از کلزاکاران در اشنویه اظهار کرد: خرید تضمینی، بیمه محصول، توزیع نهاده ها از جمله بذر یارانه ای و توزیع نهاده های مورد نیاز با هماهنگی سازمان تعاون روستایی و پرداخت تسهیلات حدود 2.5 میلیون تومان از منابع داخلی بانک کشاورزی با هماهنگی و رایزنی برای هر هکتار از جمله سیاست های حمایتی کشت کلزاست.
مدیر جهاد کشاورزی اشنویه با بیان اینکه اجرای سیاستهای خوداتکایی و کاهش وابستگی به واردات دانه های روغنی از اولویت های این مدیریت در بخش زراعت است، افزود: کشت دانه های روغنی از جمله کلزا در تناوب با گندم برای از بین بردن علف های هرز و مبارزه با برخی از آفات و بیماری ها موثر بوده و همچنین کلزا جایگزینی مناسب برای محصولات پرآبی همچون چغندرقند است.
به گزارش ایرنا کشت کلزا از 15 شهریور تا پنج مهرماه در استان انجام می شود؛ این محصول در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان کشت می شود.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.