" کتاب ارومیه" همزمان با چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در دوفصل " درباره ارومیه" و " برای قرآن" و در 131 صفحه تدوین شده در سالن برگزاری مسابقات رونمایی می شود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، این کتاب که به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شده، شهر ارومیه را به لحاظ موقعیت جغرافیایی و اقلیمی معرفی می کند.
پیشینه تاریخی، از نگاه گردشگری و همچنین مفاخر و مشاهیر از جمله مباحثی است که در فصل اول کتاب به آن پرداخته شده است و در معرفی مفاخر و مشاهیر به زندگی نامه آیت الله خویی، شهید مهدی باکری، شهید حمید باکری، کاظم خان قوشچی، پوریای ولی، حسام الدین چلبی و دده کاتب اشاره شده است.    همچنین در فصل دوم کتاب که با عنوان" برای قرآن" آمده است، با عنوان " ایستگاه چهلم" به مسابقات سراسری قرآن کریم اشاره و برکات برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تبیین شده است.
کلیات، لحن رشته های ترتیل و حفظ، کلیات و شرح نمره دهی، آئین نامه آثار استودیویی جشنواره، شیوه نامه اجرایی رشته حفظ ومعارف احادیث، شیوه نامه اجرایی رشته تفسیر قرآن کریم، شیوه نامه اجرایی رشته حفظ موضوعی و جدول برنامه ها از جمله محورهای مطالب منتشر شده در فصل دوم کتاب ارومیه است.
براساس این کتاب، در شمارگان 1000 نسخه در شرکت چاپ و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شده است.
چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز شنبه 11 شهریور با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در حسینیه ثارالله ارومیه آغاز به کار کرده است و متسابقین برگزیده 31 استان کشور در ده رشته قرآنی تا 26 شهریور به رقابت می پردازند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.