به گزارش ایرنا، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آیین آغاز به کار این مسابقات با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این رقابت های معنوی گفت: این چنین رقابت های عظیم قرآنی عاملی مهم در توسعه فرهنگ وقف به ویژه وقف های قرآنی به شمار می رود.
حجت الاسلام علی محمدی افزود: وقف در حوزه قرآن از موضوعاتی است که باید بیش از پیش در جامعه به آن پرداخته شود ولی در حال حاضر شاهد غفلت مردم از این موضوع مهم هستیم.
وی با اشاره به اینکه دارا بودن مکنت مالی زیاد لازمه واقف شدن نیست، اضافه کرد: برای بهره مندی همه مردم ایران از برکات وقف و افزایش واقفان به ویژه در حوزه قرآنی، موضوع وقف مشارکتی مطرح و اجرایی شده و همه مردم می توانند با استفاده از این ظرفیت وقف کنند.
آیت الله سیدعلی اکبر قرشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم با تاکید بر توجه بیش از پیش مردم به عمل قرآنی در جامعه اظهار کرد: بسیاری از مشکلات امروز جامعه با توسل به قرآن و معارف اسلامی و به کار بردن آموزه های دینی قابل حل است.
وی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری مسابقات قرآنی در مناطق مختلف کشور، روز به روز شاهد رشد معارف قرآنی در جامعه باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در این آیین با ارائه گزارشی از روند انجام مقدمات برگزاری مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در ارومیه گفت: در مدت 14 روز برگزاری این رقابت ها، 900 نفر در بهش های مختلف قرائت، ترتیل، مدیحه سرایی، حفظ، اذان و معارف با هم مسابقه می دهند.
ناصر جوانبخت افزود: برگزاری محافل قرآنی در شهرستان های آذربایجان غربی، حضور در رزمایش فرهنگی، رزمی و بصیرتی علمداران بسیجی و برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی از فعالیت های جنبی مسابقات سراسری قرآن کریم در آذربایجان غربی است.
به گزارش ایرنا، رقابت های قرآنی اوقاف تا 24 شهریورماه جاری در ارومیه برگزار می شود.
ارومیه 26 سال پیش میزبان مسابقات قرآنی در این سطح در کشور بود.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.