این روزها، شرایط تیم شهرداری ارومیه برای حضور در لیگ برتر والیبال بسیار بحرانی است و بعد از جذب چند بازیکن پابه سن گذاشته، مشکلات و حواشی مربوط به بدهی کلان باشگاه به هیئت والیبال و فدراسیون، احتمال کنار گذاشتن تیم را از لیگ برتر والیبال پررنگ کرده است و در این راستا مدیرعامل این باشگاه همچنان همانند سالیان متمادی صحبت هایی دوپهلو در این مورد با رسانه ها دارد.

جوان‌گرایی می کنیم ولی تیممان همه پابه سن گذاشته هستند
در حالی که مدیرعامل باشگاه یوسفی باز هم بر لزوم جوان‌گرایی و استفاده از نیروهای بومی همانند ۳ سال گذشته تاکید دارد ولی در عمل، یوسفی مدیرعامل باشگاه این جوان‌گرایی را تنها در کادرفنی تیم والیبال لیگ برتری شهرداری ارومیه انجام داده و عملا با جذب بازیکنان پابه سن گذاشته، تیمی با میانگین سنی ۳۱.۵ سال را روانه لیگ برتر امسال می کند.

احد یوسفی ۱۰مردادماه در مصاحبه ای با پایگاه خبری باریش نیوز (اینجا) از قطعی شدن حضور بهرام فرید، عبدالرضا علیزاده، حامد رضایی، جواد محمدنژاد و فرهاد پیروت پور سخن گفته و ۱۸ مردادماه نیز در گفتگو با خبرگزاری ایسنا (اینجا) ضمن تاکید بر تبدیل تیم شهرداری به یک تیم جوان در یک پروسه ۳ ساله و به ترس بعلت نتیجه گرایی و تاثیر آن در جذب بازیکنان جوان اشاره کرده است.

میانگین سنی عجیب تیم بسته شده
با نگاهی به لیست بازیکنان جذب شده باشگاه شهرداری ارومیه، میانگین سنی ۳۱.۵ سال برای این تیم به ثبت رسیده است.
علیرضا بهبودی ۴۰ ساله، حامد رضایی ۳۴ ساله، وحید سیدعباسی و بهرام فرید ۳۳ ساله، جواد محمدنژاد ۳۲ ساله، عبدالرضا علیزاده ۳۱ ساله، توحید اصغری ۳۰ ساله، امین علوی و معین رحیمی ۲۸ ساله و فرهاد پیروت پور ۲۶ ساله بازیکنانی هستند که تا به امروز حضورشان در نماینده لیگ برتری ارومیه قطعی است و ۲ مهره جوان و ثابت این باشگاه در فصل گذشته لیگ برتر که بهمراه تیم ملی نوجوانان در مسابقات قهرمانی جهان قهرمان شده اند قطعا با توجه به حضور تیم ملی نوجوانان بعنوان یک تیم مستقل قطعا در تیم شهرداری ارومیه نخواهند بود و باید منتظر نام های جدید اگر جذب باشگاه شوند باشیم.
بهرحال با توجه به سیاست جوان‌گرایی و مشکلات مالی باشگاه که اجازه جذب ستاره ها را نمی دهد، میانگین سنی ۳۱.۵ سال برای یک تیم نمی تواند آمار مناسبی باشد و ممکن است باعث مصدومیت‌های طول فصل بیشتر نسبت به سایر باشگاه ها بود.

رسیدن به پلی‌آف سقف آرزوهای سرمربی
خداپرست سرمربی جدید تیم لیگ برتری شهرداری و سرمربی ناکام فصل گذشته تیم دسته اولی شهرداری جوان ارومیه هم سقف آرزوهای تیمش را در گفتگو با خبرگزاری تسنیم (اینجا) ، رسیدن به پلی‌آف و جمع ۸ تیم عنوان کرده است.
خداپرست که همانند مدیرعامل باشگاه بر جوان شدن تیم اشاره کرده، مسئولان والیبال استانی و بخصوص هیئت والیبال آذربایجان غربی را به دست اندازی در بهبود شرایط تیم شهرداری ارومیه متهم کرده و در ادامه صحبت هایش به تغییر سیاست های باشگاه نسبت به فصول گذشته از تلاش برای قهرمانی به جوان‌گرایی اشاره کرده است.
خداپرست که فصل گذشته نتوانست بهترین تیم فصول گذشته تیم دسته اولی شهرداری جوان را راهی لیگ برتر کند در ادامه مصاحبه اش، تلاش تیم این فصل شهرداری را در لیگ برتر رسیدن به پلی‌آف و ۸ تیم برتر عنوان کرده است که این نتیجه با توجه به جذب بازیکنان پابه سن گذاشته عجیب بنظر می رسد.

از تکذیب رفتن معروف تا آغاز تکذیب های این فصل با موضوع بدهی‌ها
احد یوسفی مدیرعامل ناکام در قهرمانی شهرداری ارومیه که در بین ورزشی نویسان آذربایجان غربی به یک مدیرعامل همیشه تکذیب‌گر شهرت دارد ۲ سال قبل و در زمانی که سعید معروف کاپیتان تیم ملی درحال مذاکره برای ترک نماینده مدعی ارومیه در لیگ برتر والیبال و پیوستن به باشگاه روسی زنیت‌کازان بود و آقای مدیرعامل آنرا تکذیب کرد ولی در نهایت این انتقال نیز انجام شد در طی ۳ سال حضورش بعنوان مدیرعاملی باشگاه تاکنون بسیاری از سخنانش را تکذیب کرده این بار همه را منتظر نسخه جدید و بروزشده تکذیب هایش گذاشته که مهم‌ترین آن بحث بدهی های کلان این باشگاه به هیئت والیبال و فدراسیون والیبال است که باعث شده مسئولین فدراسیون از کنارگذاشته شدن تیم های بدهکار خبردهند.
چندی قبل بود که مسئولین فدراسیون و سازمان لیگ قویا از کنار گذاشته شدن تیم های بدهکار خبردهند که شهرداری ارومیه یکی از این تیم‌هاست.
شهرداری ارومیه که فصل قبل تا ۴۸ ساعت مانده به شروع لیگ مجوز حضور در لیگ برتر نیافته بودند تا با رایزنی های رئیس هیئت والیبال و قول مساعد شهردار ارومیه مجوز های لازم از سوی فدراسیون والیبال برای حضور این تیم صادر شود ولی تا به امروز و بعد از گذشت یک سال تنها درصد ناچیزی از بدهی سنگین توسط مسئولین باشگاه ارومیه ای پرداخت و احد یوسفی مدیرعامل باشگاه در مصاحبه ای در روز ۷ شهریورماه با خبرگزاری ایرنا (اینجا) از تسویه بدهی ۲۴ میلیارد ریالی این باشگاه تا ۲۵ شهریورماه خبرداده است که این حرف با توجه به قول های سالهای گذشته بیشتر به یک بازی رسانه ای شبیه است.

قول اهدای زمین در ازای بدهی
با توجه به محبوبیت برخی ستاره‌ها در میان هواداران، تلاش هایی برای حضور یک ستاره محبوب در تیم شهرداری ارومیه صورت گرفت که بعد از اعلام بستن قرارداد این بازیکن با یک تیم تهرانی، هواداران نسبت به اتفاقات صورت گرفته موضع های تندی گرفتند.
این در حالی که بود بازیکن مدنظر برای حضور در نماینده ارومیه، با توجه به روزهای خوب گذشته اعلام آمادگی کرد و تنها شرطش برای حضور در این تیم را پرداخت بدهی فصول گذشته اعلام ولی باشگاه بجای پرداخت آن با توجه به بحران مالی شهرداری ارومیه، اهدای زمین و مغازه بجای بدهی موافقت کرد که مورد قبول این بازیکن قرار نگرفت.

تهاتر در ازای بدهی‌ها
مدیرعامل باشگاه شهرداری در آخرین مصاحبه خود با خبرگزاری تسنیم (اینجا) ضمن انتقاد از سهم خواهی بسیاری نهاد ها و ارگان ها از این تیم گفته است: تهدید بسیاری از نهادها و ارگان ها برای لغو مسابقات تیم شهرداری در سالن ۶۰۰۰نفری و پرداخت مبلغ ۴۰میلیون ریالی بابت هر مسابقه به نیروی انتظامی از مشکلات و سهم خواهی های ارگان ها باشگاه است.
یوسفی ضمن اعلام پرداخت بدهی ها با تهاتر اضافه کرد: بخاطر علاقه مردم ارومیه به این رشته ورزشی حاضر به تیمداری هستیم و در این میان ۲۰ درصد بدهی ها بصورت نقدی و ۸۰ درصد با تهاتر پرداخت خواهد شد.
یوسفی به موضوع بی توجهی به تیم های پایه هم اشاره و گفت: با ادامه این روند و بی توجهی به تیم های پایه، والیبال ارومیه در آینده دچار مشکل خواهد شد.

نکته جالب اینست که اندک جوانان حاضر در ترکیب تیم شهرداری ارومیه، توسط هیئت والیبال و یا باشگاه های خارج از استانی رشد کرده اند و تیم شهرداری طی چند فصل اخیر هیچ گاه به جوانان مستعد ارومیه ای توجه نکرده است.

روزهای ناامیدی برای والیبال شهر عشاق
والیبال ارومیه بنا به آنچه در سایت فدراسیون جهانی والیبال عنوان شده، به شهر عشاق والیبال معروف شده است و هواداران والیبال ارومیه که در سالیان گذشته به دور از هر نوع نتیجه گیری همواره با طرفداری و حضور پرشورشان در سالن زیبای غدیر شور و حال وصف ناپذیری به لیگ برتر می بخشیدند امسال و بعد از جذب مهره های پابه سن گذاشته و سخنان سرمربی که بوی ناامیدی از رسیدن به جمع ۴ تیم برتر می داد تنها به روزهای آینده و آغاز لیگ برتر امیدوار هستند که شاید همانند سال ۹۲ که تیم بحران زده آن روز شهرداری ارومیه با شگفتی سازی و حذف صدرنشین مرحله نخست لیگ به عنوان سوم رسید، امسال نیز بتواند شگفتی لیگ را رقم بزند.

شهرداری و هیئت دو سوی متضاد والیبال
این روزها روابط باشگاه شهرداری ارومیه و هیئت والیبال آذربایجان غربی شکرآب تر از سالیان گذشته است و با توجه به انتخاب رئیس هیئت والیبال استان بعنوان عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ و فشار سازمان لیگ و هیئت برای پرداخت بدهی های این باشگاه از یک طرف و شرایط بحرانی مالی شهرداری ارومیه و مدیریت غیر حرفه ای در این باشگاه که باعث افزایش یافتن بدهی ها شده است، تنها امید به بازگشت روابط حسنه این دو و صدور اجازه حضور تیم شهرداری در لیگ برتر امسال و گذشت از پرداخت بدهی هاست.

اسپانسر باشد تیم را واگذار می کنیم
ادامه بحران مالی شهرداری، محمد حضرت پور شهردار ارومیه را مجاب کرد ۱۹ مرداد در مصاحبه ای که در نمایشگاه مطبوعات با خبرآنلاین انجام داد از واگذاری تیم والیبال شهرداری در صورت حضور اسپانسرهای قدرتمند خبرداد که نشان می دهد مجموعه شهرداری دیگر توان ادامه تیمداری با وضعیت موجود را ندارد. (اینجا)

بی توجهی به شکایت خارجی ها
نکته ای که حائز اهمیت است عدم رسیدگی به موضوع شکایت مربی و بازیکن خارجی شهرداری ارومیه، یوبومیر و دراگان تراویساست که به فدراسیون جهانی والیبال شکایت کرده اند و هر لحظه احتمال جریمه سنگین علیه نماینده والیبال ارومیه و همچنین فدراسیون والیبال ایران وجود دارد که شاید مشکلات جدی ای برای ورزش اول این روزهای کشور رقم بزند.

مدیریت ناکارآمد و بحران تیم های ورزشی کشور


ضربات جبران ناپذیر مدیریت ناکارآمد در تیم های مختلف ورزشی کشور منجر به ایجاد بحران های عمیق در ورزش کشور شده است که بدهی کلان باشگاه های بزرگ پایتخت از جمله شکایت ژوزه از تیم پرسپولیس از آن جمله است.
باشگاه شهرداری ارومیه هم بعنوان حامی ورزش اول، شهر عشاق والیبال بعد از سالها تیمداری اکنون بعلت بدهی کلان در آستانه کنار کشیدن از تیمداری قرار دارد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 731044
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.