محمدرضا داورزنی عصر روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در مهاباد، اظهار کرد: این اعتبار در بخش جوانان، طرح نیمه تمام استان ها، هیات های ورزشی، سمن ها، جاده های تندرستی، ورزش های همگانی و ورزش جانبازان و معلولان هزینه خواهد شد.
وی افزود: موضوع های جدی و گره هایی در ورزش قهرمانی داشتیم که یکی پس از دیگری در حال باز شدن است، اساسنامه فدراسیون های ورزشی و اساسنامه کمیته ملی المپیک نهایی شده و به هیات دولت رفته و نظام جامع باشگاه داری هم در حال آماده سازی است.
داورزنی اظهار کرد: در نظام جامع باشگاه داری امکان فعالیت بنگاه های کوچک صنعتی به عنوان حامی مالی پیش بینی شده است.
وی همچنین از احیا اداره کل منحل شده وزارت ورزش و جوانان برای پی گیری طرح های عمرانی در استان ها خبر داد و افزود: طرح های نیمه تمام و طرح های مورد نیاز شهرستان ها و استان ها به وسیله این اداره کل پی گیری و انجام می شود.
داور زنی همچنین با اشاره به ظرفیت مناسب ورزشی در شهرستان مهاباد گفت: حمایت از تیم والیبال مقاومت فرمانداری مهاباد در اولویت قرار می گیرد و ورزش دوستان مهابادی نیز تنور والیبال را در این شهرستان گرم نگه دارند.
معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص بررسی و پی گیری برای کمک به تیم فوتبال پرسپولیس حاجی خوش مهاباد که در لیگ برتر فوتبال آذربایجان غربی رقابت می کند نیز قول مساعد داد.
وی همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان مهاباد نیز با بیان اینکه ورزش مهاباد نگین انگشتری ورزش منطقه است، گفت: ورزشکاران مهابادی در میدان های بین المللی همواره از نام ایران دفاع کرده اند که آخرین نمونه آن قهرمانی تیم والیبال دانشجویان ایران در جهان با کمک کاپیتان مهابادی تیم 'پیروت پور' است که این قهرمانی برای نخستین بار در تاریخ والیبال ایران به دست آمد.
امام جمعه شهرستان مهاباد نیز در این جلسه گفت: مهاباد سرزمین غیور مردانی است که جان و مال و فرزند خود را فدای نظام جمهوری اسلامی و مملکت خود می کنند.
ملا قادر سهرابی افزود: جوانان ورزشکار مهابادی نیز همانطور که بزرگان نظام و شهیدان سرافزار این شهرستان از همه چیز خودشان گذشتند، در میدان های بین المللی به خاطر عزت و نام ایران از جانشان مایه می گذارند.
معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد نیز با اشاره به تاثیر ورزش در شادابی و تحرک جامعه افزود: از ورزش می توان بعنوان یک عامل امنیت اجتماعی استفاده کرد.
شجاعی با اشاره به ظرفیت های ورزشی مهاباد افزود : همواره نمایندگانی از سطح شهرستان در عرصه ملی و جهانی حضور داشته اند که موفق به کسب افتخار برای کشور شده اند.
وی از تیم والیبال مقاومت فرمانداری مهاباد به عنوان سرمایه اجتماعی یاد کرد و افزود: این تیم نیاز به پشتیبانی مالی دارد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهاباد نیز با ارائه گزارشی از وضعیت ورزش مهاباد گفت: مشکل اصلی ورزش شهرستان کمبود شدید سرانه فضای ورزشی مهاباد است که با توجه به جمعیت و قهرمانان این شهرستان رتبه 14 در استان را داراست.
قرنی مصطفی پور گفت: سرانه فضای ورزشی 49.5 سانتی متر است که با متوسط کشور و استان فاصله فراوان دارد.
قرنی مصطفی پور با اشاره به کوهستانی بودن منطقه و شرایط سرد آب و هوایی افزود: نبود فضای سر پوشیده و سالن هایی با فصای بسته از دیگر مشکلات اصلی شهرستان است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع است و 10 هزار و 500 بیمه شده ورزشی دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.