معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح این مرکز به خبرنگاران گفت: دولت دوازدهم نگاه ویژه ای به ورزش همگانی و توسعه آن در بین بانوان و دانش آموزان دارد و این امر در دولت اول تدبیر و امید به عینه دیده شد.
غلامرضا شعبانی با اشاره به رشد 2 برابری استقبال مردم از ورزش های همگانی افزود: اقدامات بسیار مناسبی توسط دولت یازدهم در توسعه ورزش همگانی صورت گرفته است که افزایش 2 برابری ورزشکاران رشته های همگانی از 10 درصد در ابتدای دولت به 21 درصد از جمله اقدامات مهم این دولت است.
وی اضافه کرد: بودجه فدراسیون های ورزشی با هدف توسعه ورزش همگانی و تغییر رویکرد 11 فدراسیون از قهرمانی به همگانی 10 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی ورزشی، برنامه های صبحگاهی و عصرگاهی، برگزاری پیاده روی های خانوادگی، مسابقات ورزش کارکنان در سراسر کشور از جمله برنامه ها برای توسعه ورزش همگانی در دولت یازدهم بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.
معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به توسعه ورزش روستایی با ایجاد خانه های ورزش روستایی گفت: سال گذشته نزدیک به 180 خانه ورزش روستایی ایجاد و تجهیز شد و امسال نیز با بودجه مصوب نزدیک به یکهزار تا یکهزار و 500 خانه ورزش روستایی تجهیز می شود.
شعبانی ادامه داد: همگانی کردن ورزش برای عموم مردم، حمایت از ورزش شهروندی در شهرهای مختلف، توجه ویژه به ورزش محلات و حاشیه نشین ها، ایجاد نهضت ملی توسعه ورزش دانش آموزی برای افزایش تحرک در بین دانش آموزان و همچنین ورزش بانوان از اولویت های دولت دوازدهم در حوزه ورزش و جوانان است.
وی گفت: در ارزیابی سال 1395 در بین استان های نوع 2 کشور، آذربایجان غربی رتبه اول را با 950 امتیاز کسب کرد که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و روز به روز شاهد طی پله های ترقی و موفقیت های این استان در میدان های ورزشی باشیم.
به گزارش ایرنا، این باشگاه بولینگ در خیابان شهید کشتگر در منطقه مرکزی شهر ارومیه راه اندازی شده است.
8135 / 2093 **خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.