به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، داوود غفارپور در جمع خبرنگاران گفت: : امسال برای استان آذربایجان غربی از محل تبصره ۳۶ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۹۵ بالغ بر ۲۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اسناد خزانه استان اعتبار تخصیص یافته که تلاش داریم در پایان شهریورماه سهم حداکثری از این رقم را جذب کنیم.
وی به جذب حداکثری اسناد خزانه در سال ۹۵ اشاره و افزود: ۵۰ درصد درآمدهای عمرانی استان تخصیص یافته ضمن اینکه ۷۵میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک در قالب استاد خزانه تا پایان سال ۹۵جذب شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: سهم استان از اعتبارات تملک بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان است که امید است تا پایان تیرماه سال ۹۷، جذب شود.
غفارپور با اشاره به قرارگرفتن استان جزو ۴ استان برتر کشور درجذب ۱۰۰درصدی اسناد خزانه گفت: در سامانه سمات (سامانه مدیریت بدهی ها و مطالبات دولت) رتبه اول کشور را کسب کردیم.
وی افزود: سال گذشته کل درآمد استان در پیوست شماره ۵ قانون بودجه ابلاغی بالغ بر ۹۳۳ میلیارد تومان بود که از این میزان بالغ بر ۸۷۷ میلیارد تومان آن وصول شد که از این مبلغ نیز ۴۳ میلیارد آن درآمد ملی و نسبت به سال گذشته ۱۷.۵ درصد رشد داشته است.
مدیرکل اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی با اشاره به سهم ۷۶۰ میلیارد تومانی استان از سهم درآمدهای مالیاتی در قانون بودجه سال گذشته تصریح کرد: از این مبلغ، ۷۱۲ میلیارد تومان وصول شد ضمن اینه سهم سایر دستگاه های اجرایی ۱۲۲ میلیارد تومان بوده است.
وی با اشاره به اقدامات شاخص درحوزه نظارت مالی اداره کل اقتصاد دارایی اذربایجان غربی اضافه کرد: جذب صد درصدی اسناد خزانه، راه اندازی کامل خزانه داری الکترونیکی در آذربایجان غربی، که بعنوان استان پایلوت انتخاب شده است و عدم صدور چک فیزیکی در خزانه استان جزو اقدامات شاخص استان به شمار می رود.
غفارپور به پروژه های سرمایه گذاری استان نیز اشاره و گفت: ۱۰۳ فرصت سرمایه گذاری با مشارکت ۴ دستگاه عمده اجرایی استان تدوین شده ضمن اینکه از سال ۹۲ تا سال ۹۵، ۱۶ پروژه سرمایه گذاری خارجی مصوب شده است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 729897
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.