به گزارش ایرنا، محمدرضا باهنر روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت 475 شهید ترور آذربایجان غربی که در سالن اجتماعات دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیهه برگزار شد، اظهار کرد: تفرقه تنها عاملی است که اهداف شوم استکبار جهانی را در منطقه محقق می کند و در همین راستا مسلمانان باید هوشیارتر از همیشه نسبت به حفظ وحدت اقدام کنند.
وی با بیان اینکه استکبار جهانی با اسلام آمریکایی هیچ مشکلی ندارد، افزود: دشمنان اسلام از اسلامی که در مقابل ظالم و برای دفاع از حق مظلوم دست به قیام می زند و جهاد می کند در هراس است.
وی داعش را دست نشانده استکبار جهانی و عاملی برای تخریب اسلام دانست و گفت: داعش واژه ای نو برای جهانیان است اما ما از اوایل انقلاب با نسخه های دیگر این گروه تروریستی که مردم مظلوم را سر می بریدند، آشنا هستیم.
باهنر با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) هیچگاه خواهان خشونت و خون ریزی نبود، اظهار کرد: با وجود اینکه گروه هایی در دهه 50 خواستار جنگ مسلحانه برای مقابله با رژیم طاغوت بودند، امام راحل هیچ زمانی روی خوش به ترور و جنگ مسلحانه نشان نداد.
وی با بیان اینکه امام (ره) همیشه خون را بر اسلحه پیروز می دانست، گفت: انقلاب ها در بسیاری از کشورها با جنگ های طولانی و کشتار فراوان به ثمر نشسته است اما امام راحل با الگوگیری از قیام عاشورا و با تکیه بر ایمان و اخلاص توده مردم توانست جمهوری اسلامی ایران را پایه گذاری کند.
باهنر افزود: با وجود تلاش غرب و شرق برای نابودی دین در آغاز قرن 21، امام راحل بدون هیچ امکانات و پشتوانه مادی و با تکیه بر اخلاص و ایمان مردم نفسی دوباره به دینداری و آزادگی بخشید.
عضو مجمع تشخیص مصلت نظام با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را احیا کرد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در ایجاد همدلی بین مسلمانان و دفاع از مظلومان پیشرو است و دشمن اگر امروز جرأت تجاوز به خاک کشور را پیدا کند با هزاران باکری، امینی و حججی روبه رو می شود.
به گزارش ایرنا در این مراسم از تمبر یادبود شهید دربندی، شهید ترور در ارومیه رونمایی شد و با حضور جمعی دیگر از مسئولان استانی مجتمع ورزشی شیخ غلامرضا حسنی/امام جمعه سابق ارومیه/ در دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه به بهره برداری رسید.
3072/3214
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.