محمد نجف زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمبود اعتبار و تامین محل مناسب برای راه اندازی یک باشگاه ورزشی بدنسازی با تجهیزات و امکانات از اصلی ترین مشکلات این رشته ورزشی در آذربایجان غربی است زیرا برای راه اندازی یک باشگاه باید یک محل مناسب و بدون ترافیک و یک سالن مجهز با تمام امکانات تهیه شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر 600 باشگاه ورزشی بدنسازی و پرورش اندام در استان فعالیت می کند که به جرات می توان گفت که بدنسازی رشته مکمل تمام ورزش هاست.
وی افزود: 300 مربی در رشته های پرورش اندام، بدنسازی و پاورلیفتینگ در این باشگاه ها در حال آموزش و توسعه این رشته ورزشی هستند.
دبیر هیات بدنسازی آذربایجان غربی اظهار کرد: در مجموع 17 هیات در تمامی شهرستان های آذربایجان غربی فعالیت می کند که نشان از استقبال جوانان، نوجوانان و بزرگسالان از این رشته ورزشی در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه هر روز تکنولوژی و دستگاه جدیدی برای راحتی این ورزش اختراع و روانه بازار می شود، اضافه کرد: اگر بتوانیم باشگاه ها و تجهیزات و امکانات را بروز کنیم، استقبال علاقه مندان به این رشته ورزشی نیز بیشتر می شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته 12 ورزشکار استانی به تیم ملی دعوت شدند و توانستیم پنج مدال بین المللی، هشت مدال آسیایی، 2 مدال جهانی و بیش از 90 مدال کشوری را در این مدت به دست بیاوریم.
نجف زاده با اشاره به برنامه ها و فعالیت های سال جاری این هیات گفت: برگزاری مسابقات کشوری پرس سینه در اواخر مهرماه و همچنین برگزاری مسابقات کشوری مچ اندازی در ایام دهه فجر در ارومیه از اهم برنامه های ما در سال جاری است.
وی در پایان از حمایت های مسئولان ورزش و جوانان استان و خبرنگاران و رسانه ها به خصوص خبرگزاری جمهوری اسلامی که همیشه همراه ورزش استان بوده، قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا تیم آذربایجان غربی در شهریور سال 1396 با کسب 39 امتیاز قهرمان رقابت های کشوری پرورش اندام بخش تیمی بزرگسالان شد.
بدنسازی یا زیبایی‌اندام، ورزشی است که در آن فرد بدنساز با انجام تمرین‌های مختلف قدرتی و استقامتی بر روی عضلات خود، همچنین تغذیه مناسب و البته استراحت کافی به ساخت بدنی حجیم، کات شده و قدرتمند مبادرت می‌ورزد.
فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام جمهوری اسلامی ایران، مجموعه ای است که رشته‌های پرورش‌اندام، پاورلیفتینگ، قویترین مردان، بادی کلاسیک، مچ اندازی و پرس سینه را در ایران تحت پوشش قرار می‌دهد.
همچنین سیاست اصلی این فدراسیون استعدادیابی و گسترش این ورزش اعلام شده است.
در سال 1384 هجری شمسی، فدراسیون بدنسازی و پرورش‌ اندام جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.