کامیار داهیم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 12 کشتارگاه طیور در آذربایجان غربی وجود دارد و میزان تولید گوشت مرغ استان در روز 160 تن است.
وی اضافه کرد: 30 میلیون قطعه مرغ گوشتی در سال گذشته کشتار و به بازار عرضه شده است.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر تعداد دام های استان کاهش یافته است، اظهار کرد: هم اکنون در سطح استان سه میلیون و 500 هزار راس دام وجود دارد که در سال های اخیر با توجه به گرانی نهاده های دامی و مشکلات تامین علوفه و نگهداری آن، تعداد دام های استان یک میلیون و 500 هزار راس کاهش یافته است.
وی مبارزه و کنترل بیماری های دامی و بیماریهای مشترک بین انسان و دام را از وظایف مهم اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: این استان در سال های اخیر با تدابیر به کار گرفته شده در مقابله و پیشگیری از بیماریهای مختلف از جمله لمپی اسکین، آنفلوانزای مرغی و سایر بیماری ها عملکرد مطلوبی داشته و کنترل تب مالت در سطح استان از افتخارات آن در دولت تدبیر و امید است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: این بدهی ها به میزان 15 میلیارد ریال از سال های 89 و 90 معوق مانده بود که با همت دولت تدبیر و امید پرداخت شد.
وی بازرسی و نظارت را از مهمترین رویکردهای در حال پیگیری این نهاد در استان عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 90 هزار مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه در استان انجام و یکهزار و 930 مورد تخلف در طی این بازدیدها ثبت و 120 تن محصول غیر بهداشتی ضبط شد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی یکی از مهمترین استان های کشور در تولید محصولات دامی و طیور است.
این استان با دارابودن حدود هشت میلیون واحد دامی و طیور از استان های مطرح در این زمینه است.
به علت واقع شدن این استان در همسایگی با سه کشور همسایه از جمله ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان همچنین واقع شدن آن در کریدور مهاجرتی پرندگان، فعالیتهای دامپزشکی از جمله انواع ازمایشها و معاینات از نظر عدم ابتلا به بیماریهای دام و طیور و در استان دارای اهمیت است.
همچنین به علت ترانزیت حیوانات و احشام قرنطینه آنها نیز بسیار حایز اهمیت است که در مبادی ورودی به استان و کشور انجام می شود.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.