مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه گفت: روند نوسازی تاکسی های ارومیه ادامه دارد.

فخر الدین معصوم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: نوسازی تاکسی های فرسوده در سطح شهر ارومیه همزمان با کل کشور از نیمه دوم سال 94 آغاز شد و تاکنون توانسته سرنوشت 40 درصد تاکسی های فرسوده ارومیه را تغییر دهد و در حال حاضر تنها 30 درصد تاکسی ها ارومیه فرسوده هستند.

وی ادامه داد:در 2 سال اخیر540 دستگاه تاکسی ارومیه نوسازی شده که نوسازی 477 دستگاه در سال 95 انجام شده است و روند نوسازی تاکسی های فرسوده شهر ارومیه همچنان تدوام دارد .

معصوم زاده با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزارو 127 دستگاه تاکسی در سطح شهر ارومیه مشغول جابه جایی مسافران هستند، افزود: از این تعداد تاکسی شهری فعال در ارومیه ، یک هزارو 700 دستگاه تاکسی فرسوده است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه از آغاز طرح نوسازی تاکسی های فرسوده شهر ارومیه از بهمن ماه سال 94 تا به امروز ، 540 دستگاه تاکسی نو شده است که در این طرح نوسازی، تلاش خود را برای تبدیل به احسن تمامی تاکسی‌های فرسوده موجود انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تاکسی‌ها سهم قابل توجهی از سفرهای شهری شهروندان ارومیه ای را به خود اختصاص می‌دهند گفت: همچنان روند تحویل تاکسی های فرسوده ارومیه به مرکز اسقاط برای دریافت تاکسی نو در جریان است واین روند همچنان ادامه دارد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه با بیان اینکه در روند نوسازی تاکسی های فرسوده شهر ارومیه، خودرهای مدل 83 و پایین تر نو می شوند، بیان کرد: رانندگان تاکسی مدل 83 به پایین تا پایان شهریور ماه فرصت دارند نسبت به نوسازی خودرهای خود اقدام کنند  و در غیر این صورت هیچ خدماتی به این تاکسی ها ارائه نمی شود.

وی با اشاره به مشکلات روند نو سازی تاکسی های فرسوده، بیان کرد: نداشتن ضامن از دلایل اصلی رغبت نداشتن برای نوسازی تاکسی های فرسوده است.

معصوم زاده با بیان اینکه در حال حاضر میانگین عمر ناوگان تاکسی رانی ارومیه 7 الی 8 سال است، تاکید کرد:  با توجه به افزایش میزان آلاینده‌ها در هوای ارومیه و بخشی از این آلودگی به دلیل خودروهای فرسوده به لحاظ منطقی و عقلانی ضرورت نوسازی تاکسی های فرسوده بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.