علی محمدی ایروانلو روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیمارستان 250 تختخوابی آیت الله خویی قبل از دولت یازدهم با 46 درصد پیشرفت فیزیکی سال ها بدون اقدام عمرانی رها شده بود، افزود: در دولت یازدهم عملیات اجرایی این بیمارستان دنبال شد و در زمان حاضر دارای 86 درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از اعتبار 700 میلیارد ریالی این بیمارستان محقق شده است، اضافه کرد: این بیمارستان 250 تختخوابی در یک سال آینده به بهره برداری می رسد تا پیشرفت مطلوبی در زیرساخت های بهداشت و درمان این شهرستان حاصل شود.
وی همچنین به احداث بیمارستان 160 تختخوابی خوی اشاره کرد و گفت: این بیمارستان قبل از دولت یازدهم 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در حال حاضر به 90 درصد رسیده است و تا پایان سال جاری افتتاح می شود.
وی بیان کرد: بیمارستان 32 تختخوابی تامین اجتماعی خوی قبل از دولت یازدهم 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در زمان حاضر 80 درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
محمدی همچنین با اشاره به اینکه اعتبار لازم برای اورژانس بیمارستان قمر بنی هاشم حدود 30 میلیارد ریال است، بیان کرد: ساخت اورژانس در این دولت شروع شده است و تا الان 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خوی ساخت کلینیک تخصصی بخش سرطان بیمارستان خوی نیز که در این دولت شروع شده است، تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال جاری به پایان می رسد.
محمدی با اشاره به اینکه این شهرستان از دستگاه سی تی اسکن و MRI محروم بود، گفت: بیماران برای معالجه و استفاده از این دستگاه ها به شهرستان سلماس مراجعه می کردند اما با راه اندازی این 2 دستگاه در خوی این مشکل برطرف شده است.
وی بیان کرد: صدور مجوز تاسیس دانشکده علوم پزشکی خوی در سال 1395 رقم خورد که با راه اندازی آن توسعه یافتگی شهری و منطقه ای چشمگیری را شاهد خواهیم بود.

** افزایش تردد مسافران در دولت تدبیر و امید از پایانه مرز رازی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خوی به جایگاه ارزشمند پایانه مرزی در اقتصاد منطقه اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم میزان صادرات کالا از این مرز 32 میلیون دلار بوده و تعداد 2 هزار و 61 فقره کارت پیله وری در این شهرستان صادر یا تمدید شده است.
به گفته محمدی در سال 1395 حدود 574 هزار نفر تردد مسافر /ورود و خروج/ از این پایانه مرزی انجام شد که نسبت به سال 1394 رشد 47 درصدی را نشان می دهد.
وی افزود: آمار سه ماهه نخست سال جاری در زمینه تردد مسافران در مقایسه با سال گذشته نیز نشانگر 57 درصد رشد است.
وی با اشاره به اینکه پایانه مرزی رازی یکی از کریدورهای مهم استان با اروپا بوده اما از زیرساخت ها محروم است، گفت: این افزایش سالانه مسافران لزوم رسیدگی به زیرساخت های آن را بیش از پیش نشان می دهد.
وی افزود: در سال های 1394 و 1395 تلاش برای تملک زمین های اطراف پایانه مرزی رخ داد و 11 هکتار آن تملک شده است.
وی با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم شاهد شروع به کار یک پایانه استاندارد مرزی خواهیم بود، اضافه کرد: اعتبار پیش بینی شده برای این پایانه در فاز اول نزدیک به 800 میلیارد ریال و در فاز دوم نزدیک به 200 میلیارد ریال است.
وی گفت: بودجه طرح چهار بانده کردن جاده خوی - رازی از اعتبارات ملی تصویب شده است و در سال 1396عملیات اجرایی آن شروع می شود.
محمدی با اشاره به اینکه 2 تقاطع غیرهمسطح در جاده خوی قطور شروع شده است، گفت: این طرح ها دارای 65 و 90 درصد پیشرفت فیزیکی است و تا یکسال آینده به بهره برداری می رسد.
وی افزود: بهسازی و تعریض جاده خوی سلماس با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی روبروست و در عرض یکسال آینده به بهره برد اری می رسد.
وی اضافه کرد: طرح چهاربانده کردن جاده خوی - ایواوغلی نیز که با 7.5 کیلومتر پیشرفت روبروست، تا سه راهی ایواوغلی ادامه می یابد و تا 2 سال آینده به اتمام می رسد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خوی گفت: نزدیک به 70 کیلومتر راه روستایی در دولت تدبیر و امید در این شهرستان احداث شده است تا توجه دولت تدبیر و امید به توسعه روستایی به نمایش گذاشته شود.
محمدی بیان کرد: مشکل 50 واحد تولیدی این شهرستان در دولت یازدهم با 38 میلیارد ریال تسهیلات حل شده و سه واحد راکد نیز به چرخه تولید بازگشته است.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید برای 939 نفر در حوزه صنعت و 63 نفر در بخش معدن اشتغالزایی شده است.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاری در بخش صنعت یکهزار و 132 میلیارد ریال و در بخش معدن 42 میلیارد ریال بوده است.
وی ادامه داد: 64 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و 11 پروانه در بخش معدن برای شهروندان خوی صادر شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خوی گفت: در این شهرستان یکهزار و 132 میلیارد ریال در بخش صنعت و 42 میلیارد ریال در بخش معدن سرمایه گذاری شده است.
محمدی افزود: 64 واحد صنعتی و 11 معدن در دولت یازدهم پروانه بهره برداری دریافت کرده است.

** بهره مندی 99 درصد خانوارهای شهری خوی از گاز طبیعی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خوی گفت: در زمان حاضر به علت توجه دولت تدبیر و امید به امور زیربنایی 99 درصد خانواده های شهری از گاز طبیعی استفاده می کنند.
محمدی با اشاره به اینکه قبل از دولت یازدهم 49 روستا از گاز بهره مند بودند، افزود: اکنون به 64 روستا رسیده است و عملیات گازرسانی به 14 روستای دیگر با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و تا هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: قبل از دولت تدبیر و امید میزان بهره مندی شهری و روستایی از گاز 41 درصد بود که در این دولت 8 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب خوی با 150 میلیارد ریال اعتبار در این دولت احداث شد.
وی افزود: ارتقای سیستم تصفیه خانه شهر ایواوغلی با 200 میلیارد ریال در این دولت انجام شده است.
وی ادامه داد: طرح جمع آوری و انتقال فاضلاب شهرک ولیعصر به تصفیه خانه فاضلاب خوی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

** افزایش سطح زیرکشت محصولات کشاورزی در دولت یازدهم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خوی گفت: قبل از شروع دولت سطح زیر کشت چغندر قند 952 هکتار بود که الان به چهار هزار و 500 هکتار رسیده است.
محمدی بیان کرد: سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان از 10 هکتار به 130 هکتار و سطح زیرکشت گل محمدی از 28 هکتار به 34 هکتار رسیده است.
وی بیان کرد: چهار واحد تولیدی مرغ گوشتی، سه واحد تولیدی مرغ تخم گذار، هفت واحد تولیدی گوساله و بره پرواری و چهار واحد تولیدی گاو شیری در این دولت به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: جمعیت کلنی های زنبور عسل این شهرستان نیز در دولت یازدهم 13 درصد افزایش پیدا کرده است.
به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خوی در حوزه های مختلف مربوط به کشاورزی 40 واحد تولیدی جواز تاسیس دریافت کرده است که با راه اندازی آنها کشاورزی شهرستان رشد خوبی را تجربه می کند.
محمدی با اشاره به ممنوعه بودن دشت خوی گفت: استفاده از رهیافت های نوین مدیریت آب در این راستا ضروری بوده و در قالب طرح آبیاری تحت فشار اقدام های مناسبی در این زمینه انجام شده است.
وی افزود: قبل از این دولت 310 هکتار از زمین های کشاورزی آبیاری خوی تحت فشار بود که الان به 661 هکتار رسیده است.

** افزایش کمی سازمان های مردم نهاد خوی در دولت تدبیر و امید
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار خوی با اشاره به اینکه قبل از دولت یازدهم 14 سمن در این شهرستان فعالیت می کرد، گفت: آمار سازمان های مردم نهاد در بخش های مختلف در پایان دولت یازدهم به 38 مورد رسیده است.
محمدی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی است، گفت: افزایش 40 درصدی گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان نسبت به دولت قبل نشانگر رونق صنعت گردشگری در این شهرستان است.
وی اعلام کرد: پل هوایی قطور به عنوان میراث مدرن به ثبت ملی رسیده و ثبت مجموعه قنات های خوی در لیست میراث نیز در دست تصویب است.
به گزارش ایرنا، ‌شهرستان 385 هزار نفری خوی در شمال آذربایجان غربی واقع شده و دومین شهر پرجمعیت این استان است.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.