به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، افتتاح طرح های عمرانی و تولیدی روستای سنگان یکی از این طرح ها است که با حضور مدیرکل بنیاد مسکن به بهره برداری رسید.
این طرح شامل طرح هادی و طرح آسفالت و زیرسازی و سردخانه ۵۰۰ تنی قلات و پل آهنی است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در افتتاح طرح هادی روستای سنگان گفت: ۳۰ درصد مساکن روستایی استان مقاوم سازی شده اند.
محمود بدلی اظهار کرد: برای بیش از ۸۷ درصد مسکن های روستایی استان سند صادر شده است.
وی همچنین افزود: چهار میلیارد و 320 میلیون ریال نیز برای افتتاح و بهره برداری طرح های امروز روستای سنگان هزینه شده است.
فرماندار اشنویه نیز در مراسم افتتاح طرح های هادی روستای سنگان گفت: با درایت و تدبیر دولت تدبیر و امید در سال های اخیر نرخ منفی رشد اقتصادی متوقف و تبدیل به مثبت شده و تورم کاهش محسوسی یافته بر این اساس ایران اسلامی وارد مرحله جدید و شکوفایی اقتصادی شد.
اسعد خضری اظهار کرد: رئیس جمهوری منتخب در دیدار رهبری به بیان مسائل کشور پرداخت و ریشه کن کردن فقر مطلق در کشور را از مهمترین دغدغه ها و وعده های خود بیان کرد.
وی
** طرح های مخابرات، کلنگ زنی ساختمان بهزیستی و افتتاح چهار طرح برق رسانی برای تامین برق کلینیک تخصصی بیمارستان اشنویه و رفع ضعف ولتاژ برخی از محلات اشنویه از دیگر طرح ها و برنامه های اجرا شده است.
افتتاح طرح های گازرسانی روستاهای سوجه، گندویلا، خانلر و جبرییل اباد با حضور معاون استاندار و قائم مقام مدیر عامل شرکت گاز استان از دیگر طرح های افتتاح شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در طرح گازرسانی به روستاهای اشنویه در مسجد روستای گندویلا گفت: مردم در ۲۹ اردیبهشت مشی اعتدال را برگزیدند
و گازرسانی به این روستا حداقل خدمتی است که می توان در برابر هوشیاری و آگاهی مردم در انتخابات و رای به دولت تدبیر و امید انجام داد.
قائم مقام مدیر عامل شرکت گاز استان نیز گفت : ۹۸ درصد خانوار شهری شهرستان اشنویه از نعمت گاز برخوردارند.
حسن احمدپور افزود: با گازسانی های جدید امروز ضریب نفوذ نعمت گاز طبیعی در بخش روستایی اشنویه به ۴۰ درصد رسید.
وی ادامه داد: گاز رسانی به ۲۷ روستا نیز در این شهرستان در دست اجرا است.
فرماندار اشنویه نیز در این مراسم عملکرد شرکت گاز استان را در شهرستان اشنویه بسیار خوب و قابل تقدیر دانست و گفت: به زودی عملیات اجرایی گازرسانی به برخی دیگر از روستاهای اشنویه آغاز می شود.
اسعد خضری اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در همه بخش ها اقدامات بسیار خوبی را انجام داده و زمینه برای توسعه منطقه فراهم شده است.
با افتتاح طرح گاز رسانی به ۴ روستای شهرستان اشنویه ۳۸۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.
برای اجرای این طرح ها بیش از ۱۳ کیلومتر عملیات لوله گذاری و اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال هزینه شده است.
افتتاح طرح های عمرانی شهرداری اشنویه، افتتاح ۱۶ کیلومتر راه اشنویه- ارومیه، کمپ گردشگری 'عین‌ الروم'، افتتاح مدرسه سه کلاسه 'سنگر' از جمله برنامه های هفته دولت در شهرستان اشنویه است.
اقامتگاه بوم گردی و کباب ماهی در روستای بالاگیر چهارمین اقامتگاه بوم گردی استان آذربایجان غربی است که در اشنویه افتتاح شد.
معاون میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی اشنویه گفت: امروز شاهد توسعه گردشگری روستایی هستیم و دربرنامه پنج ساله ششم توسعه افزایش تعداد اقامتگاه های روستایی در اولویت برنامه ها قرار دارد.
حسین امامی اظهار کرد: امسال هشت اقامتگاه دیگر روستایی در استان افتتاح می شود.
شهرستان اشنویه با 70 هزار نفر جمعیت در غرب آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**خبرنگار: سارا معروفی**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.