به گزارش ایرنا، این طرح ها 17 طرح کشاورزی، 2 طرح عمران شهری و هفت طرح برق رسانی را شامل می شود که در یک سال گذشته در تکاب اجرا شده است.
مدیر جهاد کشاورزی تکاب در آئین بهره برداری از طرح های بخش کشاورزی گفت: 13 طرح انتقال آب با لوله به زمین های کشاورزی به طول 20 کیلومتر، 2 طرح آبیاری قطره ای در سطح 1.5 هکتار، 2 طرح بوجاری گندم و یک طرح مکانیزاسیون کشاورزی، مهمترین طرح های قابل بهره برداری در بخش کشاورزی تکاب است که برای اجرای آنها 34 میلیارد ریال هزینه شده است.
رضا افشاری نژاد افزود: طرح های انتقال آب با لوله برای تحقق سیاست های احیای دریاچه ارومیه اجرا شده است.
وی ادامه داد: 2 طرح بوجاری گندم هرکدام با ظرفیت 500 تن با هدف تامین نیاز شهرستان تکاب به بذر اصلاح شده، کاهش هزینه خرید بذر، تولید بذر مورد نیاز کشاورزان منطقه و جلوگیری از آلودگی زیست محیطی ناشی از سموم کشاورزی در روستاهای پهلوان و باد محمود به بهره برداری رسید.
وی بیان کرد: امسال همچنین بیش از هشت میلیارد ریال اعتبار در بخش مکانیزاسیون کشاورزی و خرید کمباین، تراکتور و ادوات کشاورزی در تکاب هزینه شده است.
وی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح های کشاوزری، علاوه بر بهبود و افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی و اراضی آبی، برای 30 نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.
به گزارش ایرنا، همچنین در پنجمین روز از طرح های عمران شهری تکاب از جمله آسفالت ریزی معابر عمومی و خیابان های اصلی شهرتکاب در سطح 72 هزار مترمربع با حضور فرماندار به بهره برداری رسید.
برای آسفالت ریزی معابر عمومی تکاب که بیش از 200 کوچه و خیابان را شامل می شود بیش از 20 میلیارد ریال هزینه شده و یازده هزار تن آسفالت گرم نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
همچنین طرح توسعه و تجهیز کشتارگاه شهرداری تکاب با اعتبار یک میلیارد ریال افتتاح شد.
علاوه بر این هفت طرح برق رسانی با هدف تامین روشنایی معابر شهری شامل کابل کشی و شبکه خود نگهدار و ارتقای پست های هوایی با اعتبار چهار میلیارد ریال در شهرستان تکاب به بهره برداری رسید.
امسال در هفته دولت 35 طرح عمرانی با بیش از 85 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان تکاب به بهره برداری می رسد.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7514/3093**خبرنگار: امیر خالق نژاد **انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.