به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز دوشنبه در دیدار کارکنان و مدیران اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی افزود: با توسعه این بخش بسیاری از مردم به ویژه در روستاها و شهرهای کوچک که باید برای یک کار ساده به مرکز استان یا شهرستان مراجعه کنند، در روستای خود امکان انجام کار مورد نظر را دریافت می کنند.
وی اضافه کرد: سفرهای بین شهری و درون شهری که پیش از توسعه فناوری اطلاعات در کشور انجام می گرفت، مشکلات زیاد و هزینه های قابل توجهی را برای مردم به همراه داشت و این امر با توسعه این بخش بسیار کمتر شده است.
وی اظهار کرد: منفعتی که مردم از این امکانات می‌برند، بسیار زیاد است و اجر آن به فعالان بخش فناوری اطلاعات می رسد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر راه اندازی سریع شبکه ملی اطلاعات در کشور بیان کرد: در حال حاضر این امر به موضوعی حیثیتی تبدیل شده است و این شبکه هر چه سریع تر راه اندازی ‌شود از نظر امنیتی بهتر خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: هر قدر بسترهای ارتباطی آماده‌تر باشد و مردم راحت تر بتوانند از این بسترها استفاده کنند و به مشکل برخورد نکنند، موجب رضایت خداوند و مردم می‌شود.
قاسم جلیلی نژاد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی هم در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های زیر حوزه این اداره کل گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان، ایده های نو و فناورانه از جمله سیاست ها و برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و در استان نیز همین امر در راستای توسعه اشتغال پایدار دنبال می شود.
وی افزود: خصوصی سازی و جذب سرمایه گذاران بزرگ برای حمایت از شرکت های بومی و فعالان حوزه ICT استان گامی مهم و تاثیر گذار در فعال کردن این حوزه و ایجاد اشتغال در استان به شمار می رود و این امر نیازمند تعامل و همکاری تمامی ارگان ها و سازمان هاست.
وی اضافه کرد: زیر ساخت های ارتباطی و اینترنتی ارائه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر بیش از 500 دفتر ICT روستایی در آذربایجان غربی فعال بوده که بخش عمده ای از این تعداد در دولت یازدهم تاسیس شده است.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.