حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز شنبه در همایش گرامیداشت روز بسیج اصناف در ارومیه افزود: اگر از حوزه های علمیه توسط بازاریان حمایت شود، روحانیان و عالمان خوبی تربیت می شوند که منجر به حضور بیشتر دین در زندگی اجتماعی و فردی می شود.
وی اضافه کرد: در گذشته مسجد، بازار و حوزه های علمیه در کنار هم بودند و باید این وضعیت به حالت گذشته و حتی بهتر آن بازگردد.
وی با بیان اینکه جهاد در راه خدا با جان و مال از سوی خداوند سفارش شده است، اظهار کرد: شهیدان لاجوردی و عراقی مصداق این آیه شریفه هستند.
وی با اشاره به اینکه کسب حلال عین جهاد است، اضافه کرد: عبادت 10 جزء دارد که 9 جزء آن بر حسب روایتها کسب حلال است.
امام جمعه ارومیه گفت: بازاریان نقش مهمی در قبل و بعد انقلاب داشتند و زحمات بسیاری برای انقلاب و نظام اسلامی کشیده اند و کسب حلال و همزمان حضور در صحنه سیاسی توفیقی بزرگ برای بازاریان است.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: همه جامعه مدیون شهدا و ارادتمندان آنان است که قبل از پیروزی انقلاب در پیشبرد اهداف نهضت امام خمینی (ره) نقش بی بدیلی ایفا کردند.
سردار خرم بیان کرد: این قشر در پیروزی انقلاب و تداعی دستاوردهای آن نقش اثر گذاری داشتند و از معتمدین امام (ره) بودند.
وی اضافه کرد: در صورت مطالعه تاریخ زندگی شهیدان لاجوردی و عراقی عمق اعتقاد و باورهای آنان به انقلاب و نظام اسلامی را می توان مشاهده کرد.
وی اظهار کرد: اگر یاری بازاریان نبود به یقین از بخش پشتیبانی دفاع مقدس محروم می شدیم چراکه آنان پشتیبان جبهه های دفاع مقدس بودند.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: کسبه در پشت جبهه نیز پیام رسان انقلاب و دفاع مقدس بودند و شهیدان عراقی و لاجوردی ساده زیستی را به عنوان دو بازاری منصف و الگو در عمل خود نشان دادند.
به گزارش ایرنا روز چهارم شهریور ماه در تاریخ کشور به نام روز بسیج اصناف نامگذاری شده است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.