به گزارش ایرنا، قربانعلی سعادت روز شنبه در مراسم ارتقای روستای کوگ تپه مهاباد به شهر و تاسیس شهرداری این شهر، اظهار کرد: صادرات و حمل و نقل سیب آذربایجان غربی به کشورهای مقصد و پاکستان انجام می شود اما با متصل شدن استان به راه آهن سراسری امکان مبادلات تجاری و بازرگانی افزایش می یابد و ظرفیت های صادرات هم تقویت می شود.
وی اضافه کرد: به زودی آذربایجان غربی به راه آهن سراسری ایران وصل می شود.
سعادت با بیان اینکه کشاورزان مهاباد و شهر جدید کوگ تپه نیز سیب خوب برای ارسال و فروش به بازارهای داخلی و خارجی دارند، افزود: بازار روسیه نیز ظرفیت جدید صادراتی برای محصولات کشاورزی ایران به خصوص آذربایجان غربی است که از این قابلیت نیز باید استفاده شود.
وی با تاکید بر سامان دهی بازار فروش محصولات کشاورزی گفت: کیفیت و بسته بندی محصولات شرط اصلی در فروش و صادرات در بازار رقابت است.
استاندار آذربایجان غربی همچنین با بیان اینکه تبدیل گوک تپه به شهر از طرف وزیر کشور به صورت رسمی اعلام شده است و ما نیز امروز به صورت رسمی مراسم تبدیل روستای کوگ تپه به شهر را با تاسیس شهرداری آن برگزار کردیم، افزود: دولت در انجام کارهای عمرانی شهر جدید کوگ تپه همراه مردم است اما مردم شهر نیز خود باید در زیبایی و آبادانی شهرشان مشارکت کافی داشته باشند.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تعهد تامین چهار زمین از طرف مسئولان منطقه و گوک تپه برای تاسیس ساختمان های اداری دستگاه هایی که فوریت دارند، انجام نشده است، گفت: ساخت ساختمان آتشنشانی شهر با تامین زمین آن بلافاصله آغاز می شود و هزینه های آن تامین می شود.
سعادت همچنین در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری هوشیاری و آگاهی مردم را نشان داد، اظهار کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران ابزار مناسبی است تا مردم نگران خدمت مسئولان به کشور نباشند چرا که فرصت خدمت محدود است و اگر مردم مسئولان را نپسندیدند مسئولان دیگری را در انتخابات برمی گزینند.
وی افزود: اما انتخاب دکتر روحانی نشان داد مردم به دولت و برنامه های رئیس جمهوری اعتماد دارند و خواستار ادامه این برنامه ها در دولت دوازدهم هستند.
سعادت یادآور شد: انتخاب دکتر روحانی به رغم تخریب های دولت صورت گرفت و مردم نشان دادند که خدمات دولت را دیده اند و با رای مجدد و آگاهانه به دولت تدبیر و امید اعتماد خود را نشان دادند.
وی گفت: در دولت دهم بر خلاف اینکه می گویند رشد اقتصادی منهای 6.7 دهم بوده درست نیست، چون در سند چشم انداز 20 ساله باید سالانه رشد اقتصادی کشور هشت درصد می شد اما نه تنها محقق نشد بلکه منفی هم شد پس در نتیجه رشد اقتصادی دولت دهم منهای 14.7 بوده است و جور این عقب ماندگی را دولت یازدهم کشید.
استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان مهاباد با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار شهرداری شهر جدید گوک تپه، مدرسه خیرساز، طرح آبرسانی، آسفالت خیابان و مسکن های مقاوم سازی سازی شده این شهر با حدود 76 هزار میلیون ریال هزینه را افتتاح کرد.
سعادت قبل از مراسم افتتاح با حضور در مزار شهدای گوک تپه به 2 شهید 'منا' ادای احترام کرد.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت دارای 3 شهر مهاباد، خلیفان و گوک تپه می باشد و در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
شهر گوک تپه هفت هزار و 100 نفر جمعیت دارد و حدود 10 کیلومتری مهاباد قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.