مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: پارک بانوان در منطقه اسلام آباد ارومیه اوایل مهرماه افتتاح می شود.

علی شایگان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد: در محله اسلام آباد ارومیه پارکی مخصوص بانوان و با مساحت بالغ بر 1.3 هکتار تا اوایل مهرماه سال جاری افتتاح   می شود.

 

وی ادامه داد: از دیگر پارک های که تا اوایل مهر ماه سال جاری در مناطق کم برخوردار شهر افتتاح می شوند می توان به باغ سلیم پور با مساحتی بالغ بر 1 هکتار در منطقه ابوذر، پارک والدین شاهد در منطقه جاده انهر با مساحت بالغ بر 1 هکتار و همچنین  پارک جنگلی با مساحتی بالغ بر 2 هکتار در شهرک گلمان ارومیه اشاره کرد.

 مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ارومیه در خصوص برنامه شهرداری ارومیه برای توسعه پارک ها بیان کرد: برنامه شهرداری ارومیه در راستای توسعه فضای سبز در مناطق کم برخوردار بوده که در راستای اجرای هدفهای سازمان، پارک های فوق در این مناطق به زودی افتتاح می شوند.

وی در خصوص وضعیت پارک ها در مناطق کم برخورد شهرستان ارومیه خاطر نشان کرد: پارک ارغوان، ریحان، صفا، پارک شهرک گلمان و ساعت امکانات بسیار مناسبی دارند که از نظر امکانات با پارک های مناطق برخوردار تفاوت چندانی ندارند.

شایگان در خصوص مشکلات این سازمان برای توسعه فضای سبز ارومیه تصریح کرد:  توسعه فضای سبز منوط به تامین آب مورد نظر در جهت آبیاری این پارک ها بوده که در این راستا نیازمند همکاری شرکت آب منطقه ای استان با سازمان پارک ها و فضای سبز در خصوص صدور مجوز برای حفر چاه هستیم.

وی ادامه داد: اکثر پارک های شهرستان در حاشیه رودخانه شهرچایی قرار داشته و تامین آب این پارک ها از این روخانه است و با قطع شدن مقطعی آب این روخانه مشکلاتی در خصوص تامین آب برای آبیاری این پارک ها به جود می آید.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ارومیه اظهار کرد: سرانه اکولوژی استاندارد جهانی شهرسازی با توجه به آب و هوای منطقه، متغیر و در حدود 12 تا 15 است که این میزان درشهرستان ارومیه بیش از 11 است که تلاش شهرداری ارومیه و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرستان ارومیه رسیدن به میزان استاندارد های جهانی است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.