مدیر داخلی نمایندگی بانک خون بند ناف آذربایجان غربی گفت: بیش از یک هزار و 200 نمونه خون بند ناف در آذربایجان غربی ذخیره سازی شده است.

آرش آهرون در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به پیشرفت بیش از 90 درصد نمونه گیری در آذربایجان غربی افزود: بیش از یک هزار و 200 نمونه خون بند ناف در آذربایجان غربی ذخیره سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه بانک خون بند ناف استان از سال 91 فعالیت خود را آغاز کرده است اظهارکرد: در صورت مشخص بودن زمان دقیق زایمان، مادر چهار یا پنج روز قبل از زایمان جهت خون گیری به بانک خون مراجعه میکند و درصورت مشخص نبودن زمان دقیق زایمان ،خون گیری از بند ناف و مادر برای آزمایشات اولیه  هردو در بیمارستان انجام می گیرد.

آهرون درباره هزینه های آزمایشات انجام گرفته تصریح کرد: تمامی هزینه های آزمایشات گرفته شده بر عهده بانک خون بند ناف می باشد و خانواده ها هیچ هزینه ای در قبال آزمایشات انجام گرفته پرداخت نمی کنند.

وی درباره تخفیف های در نظر گرفته برای خانواده ها تصریح کرد: یکی از تخفیف هایی که بانک خون بند ناف آذربایجان غربی برای خانواده ها در نظر گرفته است، تخفیف ویژه برای دوقلوها بوده که درصورتی که خون بند ناف فرزند اول در بانک خون قرار گرفته باشد، برای عضویت فرزند دوم تخفیف ویژه ای در نظر گرفته شده است.

وی درباره بیمارانی که توسط خون بند ناف درمان می شوند، بیان کرد: امکان درمان  بیش از 60 بیماری از طریق ذخیره سازی خون بند ناف وجود داشته  که بیماری هایی از جمله  تالاسمی، لوسمی حاد، اختلالات سلول های بنیادی، کم خونی فانکونی، آپالاستیک، نقص ارثی پیلاکتی، ضایعه های نخاعی و فلج مادرزادی از طریق ذخیره سازی خون بند ناف قابل درمان است.

مدیر داخلی نمایندگی بانک خون بند ناف آذربایجان غربی ادامه داد: پروژه های درمانی بسیاری در مرحله پژوهش قرار دارند که از جمله مهم ترین پروژه های درمانی می توان به درمان بیماری های ام اس، آلزایمر، دیابت و جراحات نخاعی اشاره کرد.

آهرون درباره پیوند های انجام شده در بانک خون بند ناف می گوید: بیش از 14 پیوند در بانک خون بند ناف انجام گرفته است که تمامی پیوند ها موفقیت آمیز بوده اند.

وی درباره جایگاه نمایندگی بانک خون بند ناف آذربایجان غربی درکشورگفت: در بین نمایندگی های متوسط کشور، آذربایجان غربی رتبه اول را دارا است و در بین تمام نمایندگی های فعال کشور، نمایندگی بانک خون آذربایجان غربی رتبه ششم را دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.