امام جمعه ارومیه گفت: تاسیس مکان توحید و آباد سازی آن وظیفه مسئولان شهری و مردم است. 
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد با بیان اینکه مسجد محل توحید، انقلاب و حافظ دین و نظام است اظهار کرد: شهردار محترم و نمایندگان مردم در شورای شهر باید در خصوص محل های مناسب جهت ساخت مساجد مطالعه کرده و به تاسیس این مکان توحید بپردازند، متاسفانه در برخی از مناطق شهر مسجدی بنا نشده است که در این راستا مسئولان شهری باید پاسخو بوده و به این امر دقت کنند  کنند که با عدم توجه به ساخت مشاجد در سطح شهر در برابر خداوند پاسخگو خواهند بود.
وی با اشاره به آتش سوزی بخشی از مسجد الاقصی توسط صهیونیستان غاصب در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۴۸ خاطر نشان کرد: حفظ اهمیت مسجد و آباد سازی آن وظیفه همگانی مسلمانان است و این آبادی جز با شرکت در نماز های جماعت محقق نخواهد شد پس شایسته است مردم  حداقل یک وعده از نماز های روزانه را در مسجد و با شرکت در نماز های جماعت بخوانند چراکه خداوند نیز برای هر رکعت نماز ثواب ۷۰ رکعت نماز را عطا میکند.
حجت الاسلام قریشی تدین و خدامحوری را اساسی ترین معیار انتخاب وزیران توسط نمایندگان مجلس عنوان کرده و تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید لیاقت، اسقرار دین در آن جامعه را اساس معیار خود قرار داده و وزیران شایسته را با رای اعتماد خود انتخاب کنند.
امام جمعه ارومیه در ادامه آزادگان را یکی از دارایی های معنوی جامعه اسلامی ایران دانسته و اذعان کرد: فراهم کردن زندگی مملو از عزت و احترام به آزادگان سرافراز ایران وظیفه عمومی ملت و دولت است چرا که این عزیزان همواره در اسارت دشمنان، صبر را پیشه خود قرار داده و از اهداف نظام و انقلاب دفاع کرده اند. 
نماینده ولی فقیه در استان در خطبه دیگر خود زندگی انسان را در سه عالم  دنیا، برزخ و آخرت دانسته وگفت: اعمال انسان نه تنها در زندگی دنیوی وی تاثیر گذار است بلکه سعادت و شقاوت را نیز در زندگی برزخی و اخروی وی به همراه خواهد داشت.
خطیب نماز جمعه ارومیه ادامه داد:  نماز شب، شرکت در نماز جمعه و تلاوت سوره تکاثر از سه امر مهمی است که انسان را از عذاب در دنیا، عالم برزخ و همچنین آخرت مصون خواهد داشت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.