ا مام جمعه خوی گفت: آتش زدن مسجد الاقصی صهیونیسم را در جهان رسوا کرده است.

به گزارش ایسنا منطقه اذربایجان غربی حجت الاسلام سید رضی شکوری در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به 30 مرداد سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها در سال 1969 میلادی که بدین مناسبت روز جهانی مسجد نامگذاری شده است گفت: از روزی که استکبار جهانی رژیم جعلی را طراحی و در بیت المقدس روی کار آورد تاکنون از هیچ جنایتی علیه مسلمانان و اماکن مقدس آنان فروگذار نبوده است.

وی ادامه داد: صهیونیست ها مصداق بارز ستمکارانی هستند که از بردن نام خدا در مساجد او جلوگیری می‏کنند و سعی در ویرانی آنها دارند.

امام جمعه خوی با اشاره به موضوع طلاق اظهارکرد: جای تأسف است در اثر نفوذ و گسترش فرهنگهای وارداتی شاهد گسترش طلاق در سطح جامعه هستیم در حالی که دین مقدس اسلام طلاق را نهی و او را مورد نکوهش قرار داده است.

وی با اشاره به ضرورت  عزم جدی ملی برای مقابله کردن با پدیده شوم طلاق در کشور افزود: باید آحاد مردم و مسئولان نظام با کمک همدیگر با این وضعیت مقابله کنند.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به روایتی از امام صادق درخصوص نکوهش طلاق تصریح کرد: خداوند عزوجل خانه ای را که در آن عروسی باشد دوست می دارد و خانه ای را که در آن طلاق باشد دشمن می دارد و در پیشگاه خداوند عزوجل چیزی زشت تر و منفورتر از طلاق نیست.

وی با اشاره به اول ذی الحجه که روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) که روز ازدواج نامگذاری شده است  افزود: با توجه به مشکلات عدیده ای که بر سر راه ازدواج جوانان وجود دارد همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی به ویژه مجریان وظیفه دارند زمینه های ازدواج جوانان را فراهم سازند.

مسئول مدارس علمیه خوی با اشاره به حجة الوداع (آخرین حج پیامبر) که در آن موضوع ولایت و امامت امیرمؤمنان(ع) با دستور خداوند به مردم ابلاغ گردید اظهارکرد: در مورد حجة الوداع و موضوع ولایت و امامت امیرمؤمنان آیات و روایات متعددی وارد شده و در طول تاریخ دانشمندان اسلامی کتابهای زیادی تألیف کرده ،سخنرانی ها و مقالات بی شماری ارائه شده است که براساس مفاد آیات قرانی دین خداوند با ابلاغ ولایت و امامت امیرمؤمنان(ع) تکمیل شده است.

 

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.