مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: زنده نگهداشت یاد شهدا روحیه استکبار ستیزی را تقویت می کند .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام ناصر جوانبخت  بعداز ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای مدفون در آستان مقدس امام زادگان محمد و ابراهیم (ع) افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه راهبردی برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و رویکردی ضروری است لذا زنده نگهداشت یاد شهدا روحیه استکبار ستیزی را تقویت  می کند .

وی با اشاره به جایگاه شهادت و مقام والای شهدا تصریح کرد: ۵۵ آیه قرآن کریم در وصف شهید و ارزش مقام والای شهید ذکر شده است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) دررابطه با مقام شفاعت شهدا تصریح کرد: انبیا، علما و شهدا مقام شفاعت در قیامت را دارند .

وی ضمن بیان اینکه طبق نص صریح قرآن شهدا زنده اند به گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگهداشتن یاد شهدا اشاره کرد و گفت: زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتراز خود شهادت نیست .

وی با اشاره به اینکه هر شهید شافع ۷۰نفردر قیامت است گفت: جلوه بارز شفاعت شهدا باعث هدایت گری در جامعه می شود .

وی با اشاره به لزوم تبیین سیره زندگی و اخلاق و منش شهدا توسط خانواده های شهدا تصریح کرد: خانواده های شهدا باید شیوه  وسلوک شهدا را در جامعه ترویج دهند تا رفتار و سلوک شهدا را سرلوحه کارها قرار دهیم.

حجت الاسلام جوانبخت با بیان اینکه برگزاری یادواره و گرامیداشت یاد شهدا تاثیر معنوی و فرهنگی در جامعه دارد اظهار کرد: همه وظیفه داریم که از آرمان ها و دستاوردهای شهدا به نحو شایسته پاسداری کنیم و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ایثارگری های آنها به نسل جدید منتقل شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از جمعی از خانواده های شهدای مدفون در امامزادگان محمد و ابراهیم (ع) ارومیه تجلیل و تقدیر شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.