همایش جهادگران دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، در این مراسم که در سالن اجتماعات مجتمع علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی برگزار شد، دکتر ولی عاقلی رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بایداقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی را عملیاتی کرد، اظهار کرد: برای تبدیل اقتصاد سنتی به اقتصاد دانش بنیان در کشور با چالش هایی روبه روهستیم که بدون اتکا به مسیر دانش و تحقیق اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود .

وی گسترش فرهنگ جهادی در دانشگاه و جامعه را از لازمه های رشد دانست و گفت: تغییر ذهنیت فکری و اجتماعی افراد جامعه از مسیر فرهنگ جهادی میسر است .

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد با نفس و مصادیق آن اظهار کرد:جهاد اکبر تنها جنگ و تهجد شبانه نیست بلکه تلاش در راه علم و تحقیق که منجربه رونق اشتغال و بازار کار شود نیز جهاد اکبر محسوب می شود .

وی با بیان اینکه در قرآن به واژه  جهاد 43 بار اشاره  شده است افزود: در قرآن واژه جهاد همراه با جنگ و دفاع امده است .

دکتر عاقلی با بیان اینکه امروزه غرب توانسته با پیشی از کشورهای مسلمان، تئوری اسلام را عملیاتی کند گفت: این درحالیست که پیام الهی رحمت در دین ما بیش از 14 قرن پیش با از بین بردن مرزهای اعتقادی، قومیتی و اقلیتی زمینه های رشد فکری را فراهم کرده است .

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه باید با تلاش شبانه روزی زمینه های تحقق اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی را عملیاتی کرد گفت: برای تبدیل اقتصاد سنتی به اقتصاد دانش بنیان در کشور با چالش هایی روبه روهستیم که بدون اتکا به مسیر دانش و تحقیق اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود .

وی گسترش فرهنگ جهادی در دانشگاه و جامعه را از لازمه های رشد دانست و گفت: تغییر ذهنیت فکری و اجتماعی افراد جامعه از مسیر فرهنگ جهادی است .

دکتر عاقلی با بیان اینکه در جامعه کنونی برای رسیدن به اصل فراصنعتی مشکلات و چالش هایی مواجه هستیم تصریح کرد: چالش های بیکاری امروز کشور نشات گرفته از عدم فراهم سازی پیش زمینه ها برای عملیاتی کردن تئوری اقتصاد مقاومتی است .

وی با بیان اینکه دانشگاه مبدا تحول و کارخانه ادم سازی و زمینه ساز رشد افراد جامعه محسوب می شود اظهار کرد: وجود فضای سنتی در جامعه،  کپی برداری از سرفصل های اموزشی سایر کشورها بدون بومی سازی علمی و اصولی و عقب ماندگی از تکنولوژی نسل چهارم در کشور از علل عمده وجود نارسایی در کشور است .

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: چنانچه بجای کپی برداری از سرفصل های آموزشی کشورهای دیگرمسائل آموزشی را منطبق با زیست بوم ایرانی اسلامی تنظیم و بومی سازی کنیم به دستاوردهای علمی و صنعتی خوبی نائل می شویم.

دکتر عاقلی با اشاره به فناوری نسل چهارم در دنیا اظهار کرد: فناوری نسل چهارم متوازن شدن فناوری سخت با فناوری نرم همراه با مسائل فرهنگی، اجتماعی،اقتصادی و سیاسی است که با دستیابی به این فناوری و همگون سازی تکنولوژی کشور با فناوری روز دنیا  می توانیم درراستای اشتغال و تولید موفق تر باشیم .

وی با اشاره به دستاوردهای نیروهای متخصص  جهاد دانشگاهی کشور افزود: دست یافتن به تکنولوژی برترسلول های بنیادی، سلول درمانی، ساخت پهباد های هدف و موشک های پیشرفته و دستیابی به تکنولوژی هسته ای و دستیابی به بسیاری از تکنولوژیهای پیشرفته که بخشی از موفقیت های نظام اسلامی بوده که دشمنان نظام با روش های و کنوانسیونهای مختلف سعی در به تعطیلی کشاندن کارخانجات مادر بودند، بخشی از دستاوردهای این نهاد انقلابی در کشور است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ادامه به ارائه  گزارش عملکرد جهاد دانشگاهی استان در بخش های مختلف فرهنگی، پژوهشی و آموزشی پرداخت.

در پایان مراسم از جهادگران نمونه جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان  غربی تجلیل شد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.