مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: خبرنگاران در توسعه و سالم سازی جامعه نقش موثری دارند.

حسین فروزان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی در هشتمین نمایشگاه مطبوعات استان با حضور در غرفه خبرگزاری ایسنا ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: لازمه پیشرفت هر کشور و کاهش کم کاری در ادارات و فساد مالی وجود بازرسینی منصف از جنس خبرنگار بوده که با دید نقادانه خود در توسعه جامعه خود موثر عمل می کند.

وی گفت: هر کشور توسعه یافته ای،خبرنگاران زبده ای داردکه در میان مردم با نگاهی ژرف در سالم سازی جامعه نقش مهمی دارند.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با اشاره به افتتاح اولین نمایشگاه سنگ،معادن و صنایع وابسته در منطقه ازاد ماکو افزود: این نمایشگاه باهدف تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر اشتغال و حمایت از تولید ملی، ایجاد فضای رقابتی جهت ورود به بازارهای جدید، ارائه ظرفیت ها و معرفی معادن منطقه، اخذ سفارش از مشتریان جدید، کانال های توزیع و ایجاد نمایندگی، تبادل اطلاعات و تجربه ها ایجاد شده است.

وی گفت: منطقه آزاد ماکو به واسطه وجود معادن مس، سیلس، منگنز، تراورتن، آهن و غیره، بهشت معدنی شمال آذربایجان غربی است و راه اندازی صنایع بالا دستی و پایین دستی این منطقه را به منطقه ای مهاجر پذیر تبدیل کرده است. 

فروزان با اشاره به وجود مشکلات معدن منطقه آزاد ماکو با وجود معادن متعدد در منطقه اظهار کرد:متاسفانه از پتانسیل موجود استفاده بهینه نشده و بدون ایجاد کارخانجات فراوری و ایجاد اشتغال بواسطه این معادن از سایر استانها سنگ را خریداری به منطقه خود می برند.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با اشاره به ایجاد شهرک سنگ درمنطقه آزاد ماکو برای جذب سرمایه گذار این حوزه افزود: به منظور جذب سرمایه گذار بخش معدن باید زمینه و زیر ساخت لازم برای ایجاد صنایع تبدلی در منطقه فراهم شود.  


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.