جشن خرمن و ترویج پرداخت زکات در ماکو برگزار شد.

قاسم تاروردی زاده در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت کشاورزی در دین اسلام تصریح کرد: همان میزان که در دین اسلام به کشاورزی اشاره شده است به زکات و ضرورت پرداخت آن نیز تاکید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ماکو افزود: شهرستان ماکو از ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی قابل کشت به صورت آبی و ۳۵۰۰ هکتار اراضی قابل کشت به صورت دیمی برخوردار می باشد که در حدود ۶۷۵۰ نفر بهره بردار کشاورزی و دامی دارد.

وی با اظهار به اینکه شهرستان ماکو ۲ هزار رأس دام سبک و ۱۳هزارو  راس دام سنگین برخوردار است تصریح کرد: کل تولیدات محصولات کشاورزی این شهرستان سالانه حدود ۵۵ هزار تن است.

تاروردی زاده به اقدامات خوب صورت گرفته از سوی دولت در زیر سایه تدابیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: از محل اعتبارات ساماندهی رودخانه‌های مرزی اعتباری خاص برای بخش کشاورزی لحاظ شده است که شهرستان ماکو از این اعتبار برخوردار است.

وی با اشاره به اجرای ۳ هزار هکتار آبیاری تحت فشار و تجهیز اراضی به سیستم های نوین آبیاری گفت: این پروژه از پیشرفت ۴۵ درصدی برخوردار است.

مدیر جهادکشاورزی ماکو، خروج از کشاورزی معیشتی و ورود به کشاورزی اقتصادی را یکی از هدف ها و شاخص های اصلی این نهاد دانست و اظهار کرد: افزایش درآمد کشاورزان، افزایش تولید و همگام با بالا بردن کیفیت آن از مهمترین دستاوردهای کشاورزی اقتصادی می باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.