اصغر نورالله زاده روز جمعه در حاشیه بهره برداری از نخستین مجموعه سوارکاری شهرستان میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افرود: دولت یازدهم لایحه اشتغال زایی مناسبی مبتنی بر پرداخت 1.5 میلیارد ریال تسهیلات از صندوق توسعه ملی در حوزه روستایی به مجلس ارائه کرده که با تصویب و نهایی شدن اجرای آن تحول مهمی در حوزه اشتغال روستائیان در کشور رخ خواهد داد.
وی با بیان اینکه این تسهیلات از طریق بانک های عامل و صندوق کار آفرینی امید پرداخت خواهد شد اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از 70 هزار طرح اشتغال زایی با استفاده از تسهیلات اعطایی صندوق کار آفرینی امید در مناطق مختلف کشور اجرا شود.
نورالله زاده گفت: با تصویب لایحه جدید دولت در مجلس و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی جدید، اجرای این تعداد طرح تا 2 برابر افزایش یافته و به اجرای 150 هزار طرح اشتغال زایی منجر خواهد شد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اضافه کرد: سال گذشته 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی و کارآفرینی برای اجرای 65 هزار طرح به وسیله این صندوق پرداخت شد که موجب ایجاد زمینه اشتغال پایدار برای یکصدهزار نفر شد.
نورالله زاده ادامه داد: 2 طرح ' هر روستا یک محصول ' و ' هر خانه یک کارخانه ' با هدف توسعه و بهبود اوضاع اقتصادی روستاها و ایجاد کسب و کارهای مناسب و سود ده با استفاده از تسهیلات کارآفرینی صندوق کارآفرینی امید در کشور اجرا می شود.
وی با تشریح اقدامات اشتغال زایی در روستاها بیان کرد: طرح روستای بدون کار را در دستور کار داریم تا روستائی که حول یک محصول ساماندهی نشود با کسب و کار های دیگری ساماندهی می کنیم و با اجرای نظام تامین مالی متناسب با روستا برای هر روستا صندوق راه اندازی شده و دسترسی مردم به منابع مالی فراهم خواهد شد.
نورالله زاده اضافه کرد: طرح های مشارکتی برای روستاهایی که ظرفیت مشارکت دارند، اجرا می شود تا روستائیان در کنار هم شرکتی را ایجاد کرده و در حوزه زنجیره ارزش محصول، برای طرح های فرآوری و بسته بندی که متناسب با ظرفیت منطقه است تسهیلات پرداخت شود.
به گزارش ایرنا، نخستین مجموعه سوارکاری شهرستان میاندوآب با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.
عملیات اجرایی ساخت این مجموعه سوارکاری در سال 93 آغاز شد و با دریافت 500 میلیون ریال تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید و آورده شخصی راه اندازی و به بهره برداری رسیده است.
با بهره برداری از این مجموعه برای هفت نفر اشتغال پایدار ایجاد شده و مکان مناسبی برای ورزش و جوانان علاقمند به رشته سوارکاری فراهم شده است.
شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.