به گزارش ایرنا قربانعلی سعادت روز پنجشنبه در حاشیه سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سلماس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بازارچه با هدف ایجاد تحرک در فضای اقتصادی این شهرستان و استفاده مردم از ظرفیت های مرزی بازگشایی می شود.
سعادت افزود: نحوه عملکرد این بازارچه همانند بازارچه های منطقه آزاد خواهد بود و وارد کردن کالا و اجناس و نیز فروش آن هم به صورت داخلی و هم به صورت ترانزیت انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: این بازارچه در قالب فروشگاه های آزاد همانند سایر شهرستان های مرزی در فاصله 20 کیلومتری نوار مرزی احداث می شود.
وی با بیان اینکه این حق مردم سلماس است که از مزیت های مرزی استفاده کنند، افزود: مردم این شهرستان به عنوان مرزداران حق دارند تا زندگی آرام و راحتی داشته باشند.
وی اظهار کرد: وقتی مساله تجارت مرزی تعریف می شود، اقتصاد هم تعریف شده و مردم از درآمدهای مناسبی بهره مند می شوند و علاوه براین باری از دوش دولت برداشته می شود.
سعادت یادآوری کرد: بازگشایی بازارچه کوزه رش سلماس آرزوی دیرینه مردم منطقه بوده و با بازگشایی آن سیمای اقتصاد منطقه به ویژه مرزنشینان متحول می شود.
به گزارش ایرنا تمامی زیرساخت های لازم برای بازگشایی این بازارچه شامل راه آسفالته، برق و آب مورد نیاز آن از سوی دستگاه های اجرایی سلماس فراهم شده است.
هشت بازارچه از 51 بازارچه مرزی کشور در آذربایجان غربی قرار دارد و این استان به عنوان یکی از مهمترین مراکز صادراتی و وارداتی کشور مطرح است.
بازارچه مرزی کوزه رش- گلینجک در مرز دو کشور ایران و ترکیه و در فاصله 10 کیلومتری روستای کوزه رش، مرکز دهستان شناتال بخش کوهسار این شهرستان واقع است.
مجوز بازگشایی این بازارچه برابر تصویب نامه مورخه بهمن ماه 1383 توسط هیئت وزیران به وزارت کشور ارسال شده است.
بازارچه مرزی کوزه رش در فاصله 40 کیلومتری شهر سلماس و 125 کیلومتری مرکز استان و 200 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و در 39 کیلومتری شهر باشقا و 142 کیلومتری شهر وان کشور ترکیه قرار واقع شده است.
طبق برآوردها اجرا و بهره برداری از این بازارچه مرزی نوید دهنده اشتغال بیش از 60 هزار نفر از مردم محروم و تلاشگر مناطق مرزی بخش کوهسار و مرکزی این شهرستان خواهد بود و تاثیرات مثبت شگرفی در مسیر توسعه اقتصادی و امنیت پایدار برای منطقه فراهم می کند.
این بازارچه در ادامه اتوبان های مراکز استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی واقع شده است و می تواند به جهت نزدیکی به مراکز هر 2 استان خدمات تجاری ارایه دهد.
7156/ 3072
** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.