به گزارش ایرنا ابوذر حسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است، افزود: برای تحقق این فرمایش رهبری مصلی باید به قلب فرهنگی ارومیه تبدیل شود.
وی با اشاره به سخنرانی های قبل از خطبه های نماز جمعه گفت: سخنرانی های قبل از نماز جمعه از حالت سنتی خارج شده و مطالب مورد نیاز جامعه مطرح می شود.
رئیس ستاد نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه هیچ بودجه دولتی برای ستادهای نماز جمعه وجود ندارد، افزود: مصلی و نمازهای جمعه از طریق کمک های مردمی و خیرین اداره می شود.
وی با اشاره به رویکردهای ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه ادامه داد: شناسایی نیروهای کارآمد و تشکیل شورای معاونان، جذب نیروهای داوطلب، شناسایی و جلب دستگاه های همکار در جهت برگزار شدن بهتر نماز جمعه، تلاش برای رفع نیازهای نمازگزاران و توجه به ضرورت اطلاعات و دیدگاه مردم از طریق نظرسنجی، بخشی از رویکردهای ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه است.
رئیس ستاد نمازجمعه ارومیه با بیان اینکه عملکرد این ستاد درسه بخش فرهنگی و اجتماعی و عمرانی است، اظهار کرد: تعیین معاونان ستاد برگزاری نماز جمعه، راه اندازی سازمان خادمین، راه اندازی سازمان رابطان مساجد در جهت تکمیل حلقه وصل بین مساجد و نماز جمعه و احیای کانون فرهنگی هنری مصلی ارومیه از اقدامات بخش تشکیلاتی و سازمانی ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه است.
وی بیان کرد: توجه به مناسبت های ویژه، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ستاد، راه اندازی مشاوره خواهران، برگزاری مراسمات جمع خوانی قرآن در ماه رمضان و ایجاد غرفه های فرهنگی از برنامه ها و اقدامات ستاد در بخش فرهنگی و اجتماعی است.
حسنی با بیان اینکه قدمت مصلی ارومیه بیش از 25 سال است و نگهداری از این محوطه و بنا مستلزم هزینه های زیاد است، اظهار کرد: در بخش عمرانی تعمیر سرویس های بهداشتی، رسیدگی به فضای سبز، ایجاد پارکینگ، حل مشکل برق مصلی و مرمت و کاشی کاری محراب برای ارائه خدمات به نمازگزاران انجام شده است.
رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه با اشاره به حضور نمازگزاران در مصلی در طی فصول مختلف سال افزود: به طور متوسط در فصل بهار پنج هزار نفر، در تابستان چهار هزار نفر، در پاییز هفت هزار نفر، در زمستان 9 هزار نفر و در ماه مبارک رمضان 18 هزار نفر برای اقامه نماز در مصلی حضور می یابند.
به گزارش ایرنا، 5 مرداد 1358 برابر با سوم رمضان سال 1399 نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.
واگذاری این تکلیف عظیم و سنگین در آن برهه حساس بر عهده آیت‌الله طالقانی که زبان گویایی برای بازگو نمودن حقایق داشت، امری خطیر به حساب می‌آمد؛ انبوه جمعیتی که در آن روز تکبیر گویان به نماز جمعه هجوم آوردند، در واقع سنگ بنای یکی از مهمترین عوامل حفظ و تداوم انقلاب بود و از آن پس نماز جمعه در کوران حوادث و بویژه در رابطه با پشتیبانی همه‌جانبه جنگ تحمیلی، نقشی بسیار ارزنده و انسانی ایفا کرد.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.