یک کارشناس مذهبی بر لزوم توجه به دختران به عنوان حساس ترین و مهربان ترین عضو خانواده بعد از مادر تاکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حجت الاسلام مهدی عیوض بیگی در مراسم گرامیداشت روز دختر که به همت حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و نیز دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان سلماس در محل سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) و نیز دهه کرامت به همه بانوان و دختران،‌ گفت: جایگاه مقام و مرتبه حضرت معصومه(س) بسیار والا است و نمی شود آن را وصف کرد و به همین دلیل نیز لقب معصومه(س) به آن حضرت داده شده است که شفاعت کننده بانوان در روز موعود خواهد بود.

وی گفت: هدف از نام گذاری ولادت حضرت معصومه به نام روز دختر انتخاب ایشان به عنوان الگوی زن مسلمان برای دختران جامعه امروز ماست و بانوان و دختران ما باید رهرو راه ائمه معصومین (ع) به خصوص حضرت معصومه وحضرت زهرا (س )باشند و در امور زندگی خود این دو بزرگوار را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند .

حجت الاسلام  عیوض بیگی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: بهشت ۸ دروازه  دارد وسه تای آن به سوی قم است، که بانویی از فرزندان من به نام فاطمه دختر موسی جعفر در آنجا رحلت می کند که با شفاعت او همه شیعیان وارد بهشت می شوند.

وی اذعان کرد: دختران، حساس‌ترین و بعد از مادر، مهربان‌ترین عضو خانواده هستند؛ از این رو توجه ویژه به این گروه که در اسلام نیز به آن سفارش شده، از اهمیت خاصی برخوردار است.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: افزایش خود باوری و اعتماد به نفس، گسترش فرهنگ حیا و حجاب، اصلاح نگرش های جامعه و خانواده نسبت به دختران و همچنین ارائه الگوهای مناسب و بهره مندی از الگوهای دینی برای انتخاب روش زندگی بهتر از جمله اهدافی هستند که متولیان امر فرهنگی برای ارتقا جایگاه دختران جامعه به دنبال آن هستند که شاید روز ملی دختران فرصتی جدید برای بررسی جایگاه و امکانات دختران در جامعه باشد.

حجت الاسلام عیوض بیگی خاطرنشان کرد: دختران امروز مادران فردای این جامعه به شمار می روند ازاین رو ضروری است تا علاوه بر سلامت جسم و روح به ارتقا جایگاه آموزشی، علمی، معنوی، اجتماعی و فرهنگی آنان توجه بیشتری کرد و بسترهای لازم را برای مشارکت هرچه بیشتر آنان فراهم ساخت.

وی افزود: حضور آگاهانه دختران و زنان در عرصه های مختلف جامعه می تواند منجر به تحولات تاثیر گذاری در جامعه شود و بی توجهی به آنان ممکن است آسیب های اجتماعی زیان آوری به همراه داشته باشد.

به گزارش ایسنا؛ در ادامه این مراسم کارگاه ویژه زنان و خانواده با محوریت بحث ازدواج صحیح برای شرکت کنندگان اجرا شده و با اجرای مراسم قرعه کشی هدایایی به رسم یادبود به بانوان برگزیده تقدیم گردید.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.