به گزارش ایرنا محمدجواد کبیر دوشنبه شب در بازدید از مجتمع خدمات سلامت باروری مادر در ارومیه افزود: در صورت عملیاتی شدن توافق های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه می توانیم این بدهی ها را تا پایان سال جاری تسویه کنیم.
وی اضافه کرد: به همین منظور در کنار استفاده از اعتبارات اختصاصی از سوی سازمان برنامه و بودجه، 18 هزار میلیارد ریال منبع درآمد داخلی در نظر گرفته شده و قصد داریم یک درصد سهم سازمان از ارزش افزوده را نیز به کار بگیریم.
وی اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت از ابتدای امسال به عنوان یکی از واحدهای وزارت بهداشت ایفای نقش می کند و وزیر بهداشت و درمان تلاش های زیادی برای ساماندهی تامین منابع و پرداخت های بهتر سازمان بیمه سلامت انجام داده است.
وی بیان کرد: 39 میلیون نفر شامل نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد 22 میلیون نفر از روستاییان و شهروندان شهرهای زیر 20 هزار نفر است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سال جاری نخستین سالی است که توانسته ایم سرانه مصوب بیمه شده ها را نزدیک به سرانه عملکردی دریافت کنیم ولی به رغم این اقدام هنوز چالش هایی داریم.
وی در خصوص راه اندازی مجتمع خدمات سلامت باروری مادر ارومیه نیز گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در این مجتمع خدمات پیشگیری، مراقبت و خدمات درمان سرپایی و زایمانی در این مرکز به صورت ادغام شده، ارائه می شود که این اقدام ارزشمند است.
وی اضافه کرد: برای اینکه بیمه سلامت بتواند به این مرکز خدمات ارائه دهد، اخذ مجوزهای لازم در کمیسیون ماده 20 ضروری است و به محض گرفتن مجوزها با عقد قرار داد، این مرکز به عنوان یکی از مراکز اثر بخش و کارا می تواند خدمات تحت پوشش بیمه پایه خدمات سلامت را ارائه دهد.
به گزارش ایرنا، در دویست و شصتمین جلسه شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی کشور با تاسیس مرکز تحقیقات بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه موافقت شد.
بیمه سلامت از سال 93 با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تجمیع چند بیمه به ویژه بیمه خدمات درمانی و اقشار مختلف در کشور ایجاد شد و در حال حاضر در کنار بیمه تامین اجتماعی بیشترین سهم را در بازار بیمه ای کشور دارد.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.