اسمعیل کریم زاده روزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که در سال گذشته تنها 485 تن کلزا در آذربایجان غربی برداشت شده بود.
وی اضافه کرد: سطح زیر کشت کلزا در استان امسال سه هزار و 72 هکتار است که سطح سبز این مزارع حدود سه هزار و 10 هکتار بود.
وی بیان کرد: 710 هکتار از اراضی زیر کشت کلزا در استان براثر سرمازدگی و سیل از بین رفت و تنها 2 هزار و 300 هکتار سطح قابل برداشت باقی ماند.
وی بیان کرد: علت افزایش تولید کلزا توزیع بذر یارانه دار در بین زارعان استان، استفاده از کارنده های مناسب و یارانه دار با 50 درصد یارانه، خرید 27 دستگاه بذر کار ریز دانه کار و مناسب کشت کلزا با استفاده از یارانه 75 میلیون ریال برای هر کشاورز و پوشش بیمه ای رایگان سطح زیر کشت کلزای استان است.
دارا اضافه کرد: 2 هزار و 300 میلیون ریال نیز اعتبار تخصصی برای این امر از محل طرح افزایش تولید دانه های روغنی تخصیص یافت که تاثیر بسیار مهمی در ترغیب کشاورزان به کشت این محصول داشت.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: شهرهای پلدشت، نقده، شاهیندژ، بوکان، میاندواب، خوی و مهاباد شهرهای تحت کشت کلزا در استان هستند.
وی بیان کرد: قیمت خرید تضمینی کلزا در کشور سال گذشته 25 هزار و 300 ریال و امسال 27 هزار و 830 ریال است که بیشترین افزایش را در بین محصولات کشاورزی داشته است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که سالانه 6.2 میلیون تن محصول از آنها برداشت می شود.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.