یونس علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 'سلیم داوودی' نوجوان 17 ساله نقده ای است که روز گذشته برای تفریح به دریاچه پشت سد حسنلو رفته بود و بر اثر بی احتیاطی در استفاده از تیوب بادی تعادل خود را از دست داده و غرق شده است.
وی با بیان اینکه جسد این نوجوان شب گشذته با استفاده از تور ماهیگیری بیرون کشیده شد، ادامه داد: سد حسنلوی نقده به خاطر داشتن مکنده های قوی در اطراف آن حتی برای شناگران حرفه ای خطرناک است.
وی اضافه کرد: به طور معمول در فصل تابستان تعدادی از هموطنان بدون توجه به هشدارها و اطلاعیه ها، مبادرت به شنا در سدها و تاسیسات آبی آذربایجان غربی می کنند و همواره با خطرهای جانی و احتمال غرق شدن مواجه می شوند.
وی بیان کرد: این سدها در راستای تامین آب شرب و کشاورزی طراحی شده و تمهیداتی در آنها برای شنا اندیشیده نشده است؛ در این دریاچه ها غریق نجات وجود ندارد و همین امر موجب می شود در صورت بروز حادثه غرق شدگی، احتمال مرگ بسیار بیشتر باشد.
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: در صورت بروز هرگونه حوادث احتمالی، این شرکت و واحدهای تابعه هیچ گونه مسئولیتی بر عهده ندارند و مسئولیت بر عهده خود افراد و خانواده آنان است.
به گزارش ایرنا، سد حسنلوی نقده از جمله مناطق گردشگرپذیر آذربایجان غربی است و در 16 سال گذشته 28 نفر به خاطر شنا در دریاچه پشت این سد غرق شده اند که رقم قابل توجهی است.
از اول تابستان امسال چهار نفر در دریاچه های پشت سدهای ارس، مهاباد، شهیدکاظمی بوکان و حسنلوی نقده در آذربایجان غربی غرق شده اند.
به گزارش ایرنا هم اکنون 12 سد در آذربایجان غربی شامل سد شهرچای ارومیه، آغ چای چایپاره، زولا و دریک سلماس، حسنلوی نقده، شهید قنبری ماکو، ساروق تکاب، قیقاج و ارس 2 پلدشت، سد بوکان، سد مهاباد و سد ماکو در حال بهره برداری است.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.