جمشید دارا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید بذری گندم توسط پنج شرکت تولید و فرآوری انواع بذر گندم در طبقات مختلف گواهی شده، پرورشی و مادری انجام می شود.
وی بیان کرد: خرید بذری جو نیز توسط یک شرکت شاهیندژی فعال در این زمینه انجام می شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون عملیات برداشت در 50 درصد از گندم زارهای دیم استان به میزان 134 هزار هکتار و 30 درصد از گندم زارهای آبی استان به میزان 30 هزار هکتار انجام شده است.
وی بیان کرد: خرید گندم نیز از کشاورزان استان توسط شرکت غله به میزان 106 هزار تن و توسط مراکز خرید تعاون روستایی استان 45 هزار تن بوده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه پیش بینی تولید برای جو حدود 73 هزار تن در سال زراعی جاری است، بیان کرد: برداشت جو نیز از سطح 55 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان آغاز شده و تاکنون 32 هزار هکتار از اراضی جو استان انجام شده است.
وی بیان کرد: کار خرید گندم و جو تولیدی کشاورزان در 107 مرکز تعاون روستایی و 27 مرکز شرکت غله و خدمات بازرگانی استان انجام می شود.
به گزارش ایرنا 360 هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان غربی به کشت گندم و 55 هزار هکتار به کشت جو اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای700 تا 800 هزار هکتاراراضی کشاورزی است که بیش از 50 درصد آن به کشت محصولات زراعی و بقیه به کشت محصولات باغی و سیفی و سبزیجات اختصاص دارد.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.