مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ؛ اتمام پروژه و رعایت اصناف و کسبه بازار را از اولویت های اصلی پروژه مرمتی بازار تاریخی خوی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، جلیل جباری  بعد از ظهر دیروز  در بازدید از پروژه مرمتی بازار تاریخی خوی  با اعلام این مطلب گفت: بدلیل تعطیلی موقت کسب و کار اصناف بازار ؛ بایستی مراحل مرمت این پروژه سریع انجام شود تا وضعیت کسب و کاربازار به حالت اول خود برگردد.

وی که از راسته خرازی بازار خوی بازدید میکرد در گفتگو با تعدادی از کسبه راسته مذکور تصریح کرد: تمام سعی ما براین است که علاوه بر اجرای قوانین مرمتی توسط  پیمانکار پروژه زمان تنظیم شده را نیز رعایت کنیم.

جلیل جباری با اشاره به اعتبار درنظر گرفته شده برای مرمت بازار خوی اظهار کرد: برای مرمت کامل راسته خرازی بازار خوی مبلغ 1600 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته که امیدواریم از محل اعتبارات استانی نیز بودجه کافی در اختیار ما قرار گیرد.

مدیر کل استان هم چنین از مراحل مرمت مقبره تاریخی آل یعقوب و هم چنین کلیسای مهلذان خوی نیز بازدید کرد.

وی گفت: برای مرمت مقبره آل یعقوب این شهر مبلغ 500 میلیون ریال و برای مرمت کلیسای تاریخی روستای مهلذان که در 15 کیلومتری جاده خوی به ماکو قرار گرفته و مربوط به دوره صفوی می باشد مبلغ 1200 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.

مقبره آل یعقوب  در  خوی ، داخل شهر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۲۵۵ به‌عنوان یکی از  آثار ملی ایران  به ثبت رسیده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.