امام جمعه خوی گفت: نماز جمعه تبیین مواضع ، هشدارها و توصیه های ولی امر مسلمین است.


به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری در خطبه های این هفته نماز جمعه خوی با اشاره به روز 5 مرداد سال 58 که مصادف با اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی در تهران با حکم حضرت امام و به امامت آیت ا.. طالقانی بود به آثار و برکات اقامه نمازهای جمعه در کشور اشاره کرد و افزود: دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی،حمایت از مدیران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی،بیان خواسته ها و مشکلات مردم مناطق،تبیین مواضع ، هشدارها و توصیه های ولی امر مسلمین،انتقاد سازنده از مدیران بخشهای مختلف،اعلان مواضع مردم نمازگزار در مورد حوادث و اتفاقات مهم،تحلیل و تبیین مناسبتهای مهم سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی و تاریخی و منعکس ساختن عملکرد مدیران در بخشهای مختلف ازجمله آثار و برکات نماز جمعه است.


وی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا و با نقل روایتی از امیرمؤمنان(ع) گفت: خداوند دین اسلام را برای تقوا پیشه گان لباس قرار داده و مسلمین با رعایت تقوا در مسیر الهی به رستگاری می رسند.


حجت الاسلام شکوری با تبیین ویژگی های دین مقدس اسلام از دیدگاه اهل سنت افزود: اسلام دین برگزیده خداوند است که به بهترین خلق خود اختصاص یافته که ستونهایش بروی محبت استوار است و دشمنان آن را با اکرام به آن خوار ساخت و ستیزه جویان آن را بی یاور گذاشت.


امام جمعه خوی با تبریک اول ذی القعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و نامگذاری اینروزبه روز دختر و آغاز هفته کرامت تصریح کرد: در آیات قرآن و احادیث اهل بیت(ع) در خصوص تبیین ارزش و جـایـگـاه دخـتر،لزوم و ضرورت احترام به دختر،ازدواج و اشتغال دختران،عفت و حـجاب دخـتران،مـهـریـه وارث دخـتـران،نعمت بودن فرزند دخـتر،تـعلیم و تـربیت دختـران کتب فقهی فرزندان دختر مطرح شده است.


 وی با اشاره به  تکریم فرزند دختر و جایگاه آن در اسلام گفت: فرزندان دختر هدایای خداوند بر بندگان خویش است.

مسئول مدارس علمیه خوی با اشاره به اول ذی القعده آغاز هفته حج نیزاظهارکرد: فلسفه حج وارد شدن بر خداوند و درخواست کردن پاداش بسیار و بیرون آمدن از تمامی گناهان و توبه کردن از آلودگیهای گذشته و آغاز کردن زندگی جدید در آینده است.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.