امام جمعه شاهین دژ گفت: امام صادق (ع)  اسلام ناب محمدی را زنده کرد.

حجت الاسلام نقی باقری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی ضمن تسلیت بمناسبت شهادت امام صادق و با اشاره به اینکه امام صادق موسس شیعه جعفری نامیده شده اند افزود: بعد از پیامبر و شهادت امامان پس از ایشان امام صادق (ع)توانستند اسلام ناب را زنده کرده و احادیث علوی و نبوی را در جامعه نشر دادند.

وی صریح کرد: امام صادق (ع) زمام مسلمین را با وجود خفقان دوران و زمانی که مردم از علوم و معارف اسلام بیگانه بودند عهده دارشده و به گسترش معارف اهل بیت(ع) پرداختند.

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به تاسیس حوزه های علمیه توسط امام صادق(ع) در آن دوران اظهار کرد: تربیت مفسر و حدیث گوی اهل بیت و ترویج اهداف و سیره نبوی از دیگر اقدامات این امام معصوم برای حیات دوباره دین محمدی بوده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد،حجاب،امنیت و تربیت اولاد صالح بخشی ازدغدغه های جامعه امروز است گفت: چنانچه از سفارشات امام صادق در زندگی بهره مند شویم تمام مشکلات جامعه در روند حل شدن قرار می گیرد.

حجت الاسلام باقری با اشاره به سفارشات امام صادق (ع) به شیعیان افزود: میانه روی در اقتصاد،تعامل با جامعه و توجه به تربیت فرزند صالح نمونه ای از سفارشات این امام معصوم بوده که عمل به این سفارشات سعادت در دنیا و آخرت را بدنبال خواهد داشت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.