به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کل تعاون روستای استان آذربایجان غربی روز چهارشنبه در آئین افتتاح این واحد تولیدی گفت: این کارخانه تولیدی در زمینی به مساحت 2هکتار و با زیر بنای سه هزار متر مربع در پنج طبقه در نزدیکی روستای 'ملالر' از توابع بخش سیمینه بوکان واقع در مسیر جاده بوکان به میاندوآب ساخت شد.
شهریار حیدری افزود: این کارخانه با 23 میلیارد ریال سرمایه اتحادیه دامداران استان آذربایجان غربی با ظرفیت 10تن در ساعت ساخت شده که با افتتاح این طرح برای 20نفر به صورت مستقیم و 54 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: این کارخانه به پیشترفته ترین دستگاه های خط تولید و بر اساس آخرین روش های استاندارد روز ایران و اروپا ساخته شده و می تواند انواع کنسانتره های شیری، پرواری،میش و گوسفندی را با ظرفیت تولید اسمی 20 هزار تن در سال را تولید کند.
حیدری ادامه داد: شهرستان بوکان یکی از قطب های مهم کشاورزی تاثیر گذار درسطح استان است که به واسطه تولید گندم لقب انبار غله استان را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: در شهرستان بوکان به واسطه وجود واحد تولید بذر گندم سالانه 17 تا 20 هزار تن بذر تولید می شود.
مدیر کل تعاون روستای استان آذربایجان غربی از وجود هشت مرکز خرید شیر در استان خبر داد و افزود: به زودی در سطح استان آذربایجان غربی مرکز خرید تضمینی شیر راه اندازی خواهد شد.

** 1.5میلیارد دلار برای توسعه روستایی در آذربایجان غربی اختصاص یافته است**
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: برای توسعه روستاها و توجه به آنها از محل صندوق توسعه روستایی مبلغ 1.5میلیارد دلار برای توسعه روستاها اختصاص یافته است.
اسمعیل کریم زاده بیان کرد: کشاورزی در راس امور است و مسئولان باید به آن توجه خاصی داشته باشند چرا که راه نجات کشور کشاورزی بوده و از راه کشاورزی به استقلال و خود کفایی می رسیم.
وی با بیان اینکه مسیر توسعه یافتگی از مسیر کشاورزی و توجه به آن شکل می گیرد افزود: کشاورزی می تواند کشور را از وابستگی نجات داد و به مسیر ترقی و توسعه هدایت کند.
کریم زاده ادامه داد: 10درصد محصولات کشاورزی استان آذربایجان غربی که بالغ بر 6میلیون تن است در شهرستان بوکان تولید می شود.
فرماندار بوکان نیز در این مراسم گفت: بوکان دارای استعداد و ظرفیت مناسب در عرصه های مختلف است که اگر به آنها توجه شود شکوفا خواهد شد.
جمال خسروی اضافه کرد: به واسطه تلاش های دولت در منطقه کارهای خوبی صورت گرفته و مردم قدردان این تلاش ها هستند.
وی ادامه داد: با تلاش هایی که صورت گرفته دولت زمینه و بستر اشتغال را فراهم کرده ولی این بسترها باید بیشتر فراهم شود تا جوانان بیشتر اشتغال داشته باشند.
خسروی افزود: موضوع اشتغال از اولویت های کاری دولت بوده و این موضوع مهم نیز مورد تاکید مسئولان استانی و کشوری نیز هست.
شهرستان بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irnamahabad@ دریافت کنید.
7510/3093**خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.