نخستین نمایشگاه تخصصی صادراتی کشاورزی گل و گیاه و نهاده های کشاورزی دام و طیور و آبزیان و ماشین آلات وصنایع وابسته منطقه آزاد ماکو افتتاح شد.

این نمایشگاه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در محل نمایشگاههای بین المللی ماکو و در 80 غرفه افتتاح و شروع بکار کرد .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این نمایشگاه با اشاره به این که منطقه آزاد ماکو ۹۶ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد افزود: تا پایان امسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان باید برای بخش کشاورزی و آبیاری این منطقه سرمایه گذاری شود.

حسین فروزان به سد در دست اجرای کرم آباد این منطقه اشاره کرد و گفت: علاوه بر ۶ سد در حال بهره برداری، یک سد در منطقه در حال احداث است و سه سد درحال مطالعات می باشند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه به واگذاری بیش از 2700 هکتار از اراضی منطقه برای اجرای طرحهای کشت و صنعت به شرکتهای تولیدی خاطر نشان ساخت :در حال حاضر 650 هزار راس دام ؛ 32 هزار کندو و 40 واحد مزرعه پرورش ماهی در منطقه آزاد ماکو وجود دارد .

وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی با تلاش مسئولان متولی استانی موانع برای سرمایه گذاری بسیار کمتر از سایر حوزه هاست.

فروزان با اشاره به فراهم سازی زمینه ها برای ورود بخش خصوصی و سرمابه گذاری در زمینه های کشاورزی افزود: تا سال  ۹۷ فرودگاه بین المللی خواهد شد و مذاکرات و اقدامات لازم در حال انجام است که با تحقق آن شاهد ورود سرمایه گزاران بیشتر در این زمینه خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی هم در این مراسم به اجرای طرحهای آبیاری مدرن تحت فشار در شهرستانهای منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرحها که 1300 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است که احتمالا بر اساس تائین بودجه 96 این مبلغ افزایش یابد.

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی حفظ ذخایر ژنتیکی دریاچه سد ارس از جمله شاه میگوی آب شیرین سد ارس که سالانه از طریق صادرات ۶۰ تن شاه میگو به کشورهای همسایه و اروپایی ارز قابل توجهی عاید کشورمان می شود، لازم و ضروری دانست.

وی افزود: دولت گام های بزرگی در عرصه کشاورزی و تامین نیاز کشاورزان برداشته است افزود: منطقه آزاد ماکو نیز یکی از مناطق هدف دولت در تحقق این اصل است.

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به این که ظرفیت های قابل توجهی در عرصه کشاورزی در استان آذربایجان غربی وجود دارد افزود: سعی داریم این ظرفیت ها را با برپایی نمایشگاه های مختلف به مسئولان کشوری و بین المللی بشناسانیم.

اسمعیل کریم زاده افزود: علاوه بر برگزاری نمایشگاه های استانی، منطقه ای و ملی، قرار است امسال نمایشگاه کشاورزی کشورهای عضو اکو در آذربایجان غربی برگزار شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.