نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از افتتاح قطعه یک و دو آزاد راه ارومیه ـ تبریز در آینده نزدیک خبرداد.
سیدهادی بهادری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی به آزادراه ارومیه ـ تبریز اشاره کرد و افزود: آزادراه ارومیه به تبریز به طول 42 کیلومتر فاصله پل ابوذر تا پل کلانتری  مطابق با استاندارد ساخته شده و در حال نصب گاردیل هستند و بجز چند روگذر روستایی که محل تردد روستای اطراف به سمت جاده است عملیات اجرایی ان اتمام یافته است.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی نیز بعد از گذشت سالها دارای آزاد راه شده است افزود: این آزادراه که محل اتصال ارومیه به پایتخت است از طرحهای مهم و کلیدی در توسعه محورهای ارتباطی شمال غرب بوده که طی دو سال گذشته قطعات 1 و 2 آن به اتمام رسیده و در آینده نزدیک افتتاح می شود.
بهادری با اشاره به قطعه 3 آزادراه ارومیه ـ تبریز تصریح کرد: با تلاشهای فراوان طرح احداث تونل در این قطعه به تصویب رسید که طول تونل احداثی در این خط آزاد راه 4 کیلومتر بوده که با پرداخت 23 میلیارد تومان پیش پرداخت به شکل اوراق مشارکت به پیمانکاران عملیات اجرایی آن شروع شده است و تکمیل این تونل اتفاق بزرگی برای آذربایجان غربی بشمار می‌آید.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درخصوص قطعه 4 آزاد راه ارومیه ـ تبریز از سه راهی خاصبان تا سرای افزود: عملیات اجرایی این قطعه نیز درحال اتمام بوده با تعریض جاده و تبدیل آن از تک باند به دو باند  در شهریور امسال افتتاح می شود.
بهادری بیان کرد: برای اتصال ارومیه به تهران بدون عبور از شهرهای ایلخچی،آذرشهر و اسکو  طرح احداث کمربندی به طول 35 کیلومتر تحت عنوان قطعات 5 و 6 در ادامه  آزاد راه فعلی پیشنهاد شده است که در مراحل انتخاب پیمانکار برای اجرای پروژه هستیم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح احداث 3 آزادراه در اذربایجان غربی توسط شرکت ساخت و توسعه آزاد راه در دست اجرا است اظهار کرد: آزاد راه ارومیه به تبریز، تبریز به بازرگان و هشترود به تمرچین (پیرانشهر) به همت دولت یازدهم در حال اجرابوده و این طرح ها استان را از حالت بن بست خارج و مسیر ارتباطی جدیدی با مرکز استان را فراهم کرده است.
وی راه را زیرساخت توسعه دانست و یکی از شاخصهای ارزیابی توسعه استان را کیفیت راههای آن بیان کرد و گفت:آذربایجان غربی به لحاظ مرزی بودن و ظرفیت بالقوه گردشگری آن، هم از منظر تجارت و هم توسعه صنعت توریسم نیازمند افزایش کیفیت راهای مواصلاتی است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی باابراز تاسف از کیفیت پایین راههای آذربایجان غربی تصریح کرد: متاسفانه موقعیت فعلی با ایده ال های استاندارد فاصله زیادی داردکه در این راستا تلاشهای زیادی را می طلبد.
وی کمبود بودجه را از دلایل مهم تعویق در عملیات اجرایی عنوان کرد و گفت: تامین بودجه برای بهبود جاده های استان از محل بودجه استانی تامین می شود که کفاف وضعیت وخیم راههای استان نیست.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات موثر درخصوص راههای روستایی تصریح کرد: برای بهبود وضعیت راههای روستایی ارومیه مجوز احداث  100 کیلومتر راه روستایی اخذ شده که هنوز اقدامی در این راستا از سوی راه و شهرسازی استان انجام نشده است که امید است مدیرکل جدید از این مجوزها  به موقع در مسیر بهبود کیفیت راههای روستایی استفاده کند.
بهادری با بیان اینکه 67 درصد از راههای روستایی ارومیه اسفالت است گفت: برنامه خوبی برای مابقی راههای روستایی درنظر گرفته شده که برای تابستان امسال اینجانب برای تهیه قیررایگان 17راه  روستایی ارومیه تعهد کردم که امید است مابقی راههای روستایی نیز با همت راه و شهرسازی و با استفاده از امکانات و ماشین الات در استان آسفالت و عملیات اجرایی ان ها نهایی شوند.
وی یادآور شد: بهبود وضعیت راههای استان به سالهای دور برمیگردد که برخی نیز نیمه تمام باقی مانده اند.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.