کیومرث دانشجو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور معمول در فصل تابستان تعدادی از هموطنان بدون توجه به هشدارها و اطلاعیه ها، مبادرت به شنا در سدها و تاسیسات آبی آذربایجان غربی می کنند که همواره با خطرهای جانی و احتمال غرق شدن همراه است.
وی اضافه کرد: این سدها در راستای تامین آب شرب و کشاورزی طراحی شده و تمهیداتی در آنها برای شنا اندیشیده نشده است که این امر در صورت بی توجهی مسافران و گردشگران و شنا کردن در دریاچه ها می تواند خطرات جانی بسیاری را متوجه افراد به ویژه کودکان کند.
وی اظهار کرد: در این دریاچه ها غریق نجات وجود ندارد و همین امر موجب می شود در صورت بروز حادثه غرق شدگی، احتمال مرگ بسیار بیشتر باشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: در صورت بروز هرگونه حوادث احتمالی، این شرکت و واحدهای تابعه هیچ گونه مسئولیتی بر عهده ندارند و مسئولیت بر عهده خود افراد و خانواده آنهاست.
دانشجو با اشاره به اینکه سد حسنلوی نقده از جمله مناطق گردشگر پذیر در آذربایجان غربی است، بیان کرد: در 16 سال گذشته 28 نفر به خاطر شنا در دریاچه پشت این سد غرق شده اند که رقم قابل توجهی است.
به گزارش ایرنا هم اکنون 12 سد در آذربایجان غربی شامل سد شهرچای ارومیه، آغ چای چایپاره، زولا و دریک سلماس، حسنلوی نقده، شهید قنبری ماکو، ساروق تکاب، قیقاج و ارس 2 پلدشت، سد بوکان، سد مهاباد و سد ماکو در حال بهره برداری است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.