محمدرضا سپهری روز سه شنبه در نوزدهمین همایش عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی آذربایجان غربی افزود: علاوه بر این بازنگری در نظام شایستگی ها و تمرکز بر شایستگی ها منطبق بر نیازهای بازار کار جدید، بازآموزی نیروی کار در جهت تطابق با نیازهای بازار کار جدید و به رسمیت شناختن آموزش ها و یادگیری غیر رسمی خارج از سیستم های آموزش رسمی ضروری است.
وی اظهار کرد: ایجاد انعطاف لازم در سیستم های آموزشی از جمله دانشگاه ها برای انطباق فرآیندهای یاددهی و یادگیری با نیازهای متحول بازار کار، استقلال بیشتر سیستم های آموزشی به خصوص دانشگاه ها، توسعه سیستم های یادگیری مادام العمر و انعطاف پذیر، برنامه ریزی برای شناسایی، جذب، حفظ و نگهداری استعدادها در داخل کشور و ساخت و توسعه جوامع یادگیری به عنوان راهبرد اساسی پیوند بین بازار کار و آموزش عالی از جمله محورهای مورد نظر در ارتباط بین آموزش و دنیای کار است.
وی اضافه کرد: آینده کار تحت تاثیر فناوری های نوین است و دنیای کار از عواملی مانند فناوری های نوین به ویژه داده های انبوه و اینترنتی، رفتارهای جدید شکل گرفته توسط تکنولوژی و وب تاثیر می پذیرد.
وی ادامه داد: نیروهای کار آینده دارای یک محیط کار انعطاف پذیر بوده که بر اساس آن می توانند در هر زمان و مکانی کار کنند و به جای داشتن وظایف معین و یک مسیر شغلی از پیش تعیین شده، می توانند مسیرهای شغلی خود را ترسیم و تعریف کنند و اطلاعات داخلی را به صورت باز و شفاف، در زمان واقعی به اشتراک می گذارند.
رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور گفت: ما ناگزیر هستیم خود را با ملزومات کار و اشتغال در آینده تطبیق دهیم و در این راستا نیازمند تغییر نگرش هستیم.
سپهری افزود:مهارت های یادگیری و نوآوری، مهارت های ارتباطی، همکاری و پیوستگی ، مهارت های اطلاعاتی، رسانه و فناوری و مهارت های زندگی و شغلی از مهمترین محورهای مهارتی برای جامعه کار آینده است که باید به نیروهای کار آموزش داده شوند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر بیش از 20 درصد اشتغال بسیاری از کشورها به بخش های مختلف فناوری های نوین اختصاص دارد.
در ایران نیز اقداماتی برای اشتغالزایی در این بخش صورت گرفته و روز به روز میزان اشتغال و ارزش افزوده آن در کشور بالا می رود.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.