حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روزسه شنبه در همایش عفت و حیا از منظر ادیان و مذاهب در ارومیه افزود: خودداری از نگاه به نامحرم و پیامدهای شوم این حرکت در کتاب مقدس مسیحیان نیز آمده است.
وی اضافه کرد: حیا و عفت باید در درون خانواده ها رعایت شود و فرزندان باید طوری تربیت شوند که با مفاهیم حیا و عفت عجین شده و در ریزترین رفتارها به آن توجه کنند .

*** آنچه در سینمای هالیود دیده می شود برخلاف آئین مسیحیت است
کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه نیز در این جلسه اظهار کرد: حجاب موضوع عجیبی برای جامعه مسیحیت نیست و در این آیین، مادران روسری به سر دارند و موقع رفتن به خارج از منزل حجاب خود را رعایت می کنند.
داریاووش عزیزیان افزود: حضرت مریم (س) الگوی برجسته ما در رعایت و حفظ عفت و حیاست و حجاب از حضرت مریم (س) به ما رسیده است.
وی اضافه کرد: زنان ما هنگام حضور در کلیساها و اماکن مقدس نیز همواره با حجاب کامل حضور می یابند.
عزیزیان افزود: نگاهی به گذشته نیز روشن می سازد زنان مسیحی همچون زنان مسلمان در دوران قدیم نیز پایبند حجاب بوده و پوشش خود را حفظ کرده اند چنانکه نوعروسان علاوه برحجاب از پوشش دیگری که در زبان ترکی 'یاشماق' می گویند، استفاده می کردند.
وی ادامه داد: آنچه در فیلم های هالیودی دیده می شود، برخلاف آئین مسیحیت بوده و در کتاب مقدس نیامده است.
کشیش عزیزیان با بیان اینکه در کتاب مقدس بر زنان تاکید شده از بیرون گذاشتن گیسوان خود پرهیز کنند، گفت: پوشش، حیا و عفت باید ابتدا دردورن خانواده نهادینه شود.
حجت الاسلام محمد امامی استاد حوزه و دانشگاه نیز در این نشست با بیان اینکه صنعتی شدن و ماشینی شدن زندگی، حیا را از میان برداشته است، گفت: دنیای امروز عاری از حیاست.
وی ادامه داد: اصل زندگی صنعتی تولید بیشتر بود و برای تولید بیشتر باید زنان وارد عرصه می شدند و ابزار مهم برای تولید بیشتر و حضور زنان حیا زدایی یود.
حجت الاسلام امامی به وجود آمدن ماهواره ها با 20 هزار شبکه در جهان را گامی دیگر برای حیا زدایی و عفت زدایی عنوان کرد و افزود: پخش کلیپ های مستهجن، رقص و آواز و بدن های نیمه عریان به صورت 24 ساعته ضربه ای دیگر بر حیا و عفت بود.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه 60 درصد مخاطبان ماهواره زنان هستند، گفت: شبکه هایی مثل فارسی وان با پخش فیلم هایی که درآن مادر و پدر هردو به انحراف کشیده شده اند خانواده را تهدید کرده و بنیان خانواده را متزلزل می کنند.
وی افزود: پخش سریال های 160 قسمتی با محتوای مبتذل کانون خانواده را نابود می کنند.
ماموستا محمد محمدپور یکی از علمای اهل سنت نیز در این نشست با اشاره به رواج بی عفتی و همجنس بازی در غرب افزود: در چنین شرایطی رعایت حیا و عفت و تشویق جامعه به این مهم رسالتی بزرگ است.
وی افزود: هنوز در کشورمان مشاهده نشده است که از یک زن عفیف و محجبه تجلیل شود.
امام جمعه اهل سنت ارومیه هم حجاب را نماد عزت، معنویت و اقتدار زن عنوان کرد و افزود: هر اندازه حیا و عفت در جامعه رعایت شود به همان اندازه جامعه به سمت تعالی حرکت خواهد کرد.
ملاعبدالقادر بیضاوی افزود: مساله حجاب و عفاف مورد تاکید تمام ادیان الهی بوده و همواره به آن تاکید کرده اند.
به گزارش ایرنا، همایش حیا و عفاف با حضور روحانیان مسیحی ، اهل تسنن و تشیع در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد.
2093/8135** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.